מנרב ומגוריט זכו במכרז לבניית 60 דירות ב-34 מיליון שקל

במכרז של דירה להשכיר בראשון-לציון ורשות מקרקעי ישראל, זכו חברת מנרב וקרן הריט מגוריט ■ הפרויקט יכלול דירות להשכרה בלבד בשני בנייני מגורים בני 8 קומות

מכרז להשכרה בראשון / קרדיט: א-סטודיו
מכרז להשכרה בראשון / קרדיט: א-סטודיו

נסגר מכרז נוסף לבניית פרויקט להשכרה ארוכת-טווח בראשון-לציון. מדובר במכרז שפרסמו החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) המאפשר בניית 60 דירות להשכרה ארוכת-טווח בשכונת קדמת ראשון בצפון העיר. למכרז הוגשו חמש הצעות כאשר בסופו של דבר ההצעה הזוכה הייתה זו של שותפות בין חברת מנרב וקרן הריט מגוריט שהציעו 34 מיליון שקל. הצעתן של מנרב ומגוריט גברה על הצעות שהגישו קבוצת אשטרום, חברת פרשקובסקי, חברת שמעון צרפתי וחברת אביסרור.

על פי תנאי המכרז, מדובר בפרויקט שיכלול דירות להשכרה בלבד, בשני בנייני מגורים בני 8 קומות שיכללו 60 דירות להשכרה סך הכל. המגרש נשוא המכרז ממוקם בין הרחובות פיק"א וצבי פרנק בשכונת מגורים קיימת. מדובר במכרז ההשכרה השני שנסגר בעיר ראשון-לציון ובמכרז השלישי בו זוכות מנרט ומגוריט יחד כאשר שני המכרזים הקודמים ממוקמים בחולון ובירושלים (מלחה).

בדומה לשאר מכרזי ההשכרה ארוכת-הטווח של חברת דירה להשכיר, גם במקרה הזה הזוכות במכרז מתחייבות להשכיר את כל הדירות במשך 20 שנה, לתכנן לבנות, לנהל ולתחזק הפרויקט במשך כל התקופה. במקביל, רבע מהדירות בפרויקט (15 דירות) מיועדות לזכאי תוכנית מחיר למשתכן ויושכרו בהנחה בשיעור כ-20% ממחיר השוק. זהות השוכרים של הדירות המוזלות תיקבע בהגרלה.

"האמון שמביעים היזמים המובילים בישראל פעם אחר פעם במכרזים לשכירות ארוכת-טווח מעידים על הצורך הציבורי, האטרקטיביות והביקוש לפרויקטים הללו", כך אמר היום שר האוצר משה כחלון, "לצד פרויקט מחיר למשתכן, הפרויקטים של חברת דירה להשכיר מעניקים פתרון ארוך-טווח ובמחירים הוגנים לזוגות הצעירים בלב אזורי הביקוש".

עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר, אמר היום כי "זו זכייה שלישית של השותפות של מנרב ומגוריט במכרז להשכרה ארוכת-טווח, המצטרפת ליזמים מקבוצת אשטרום, אזורים ואפריקה ישראל, אשר זכו במספר מכרזים דומים. אנו שמחים שמיטב החברות מביעות אמון במודל של דירה להשכיר וממשיכות להתמודד על כל פרויקט. כמו כן, אנו מעודדים מהעובדה כי במכרז זה לקחו חלק חברות נוספות אשר התמודדו לראשונה במכרזים. הפרויקט בקדמת ראשון, יחד עם הפרויקט הראשון להשכרה בעיר, בשכונת הרקפות, יצליחו להגדיל משמעותית את ההיצע במרכז הארץ ובלב אזור הביקוש. אנחנו גאים לקדם פרויקטים יחד עם השלטון המקומי אשר לו תפקיד משמעותי בהצלחת הפרויקטים".

מוטי עג'מי, מ"מ וסגן ראש העיר ראשון-לציון: "הפרויקט הזה יאפשר לצעירים ולמשפחות צעירות להתגורר בעיר מרכזית בישראל בשכירות ארוכת-טווח. נושא הדיור הוא משימה מרכזית ובכוונתנו להמשיך ולייצר מגוון פתרונות דיור ברחבי העיר".