המחווה האופנתית של עובדי הפדרל ריזרב ליו"רית הפורשת ילן

עובדי הבנק המרכזי של ארה"ב ואנשים רבים ברחבי העולם (כולל נגידת בנק ישראל וסגניתה) הצטלמו בצווארונים מורמים - בדומה לאופן בו נוהגת להתלבש ג'נט ילן, שסיימה לאחרונה את כהונתה בראש הפד

ג'רום פאואל (מימין) מתוך חשבון הטוויטר של מאוריסיו בסיונן
ג'רום פאואל (מימין) מתוך חשבון הטוויטר של מאוריסיו בסיונן

שלוחת הפדל ריזרב של ניו-יורק קיימה מחווה יוצאת דופן ליו"רית הנהלת הבנק המרכזי האמריקאי הפורשת, ג'נט ילן. המדיה החברתית של הבנק קראה לעובדי הבנק המרכזי להעלות תמונות, שבהן הם נראים עם צווארונים מורמים, כדרך שבה ילן אוהבת להיראות.

הפד של ניו-יורק צייץ בטוויטר: "כדי לחלוק כבוד לכהונה ולהישגים יוצאי הדופן של ג'נט ילן בפדרל ריזרב, לכך שהיא הייתה היו"רית האשה הראשונה ולסגנונה הבלתי ניתן לחיקוי, אנחנו מציגים תצלומים של קולגות שלנו בצווארונים מורמים, בדומה לאופן שהיא מתלבשת". סיסמת הטוויטר הייתה #PopYourCollar.

עובדי הפד ברחבי ארה"ב, וכן כמה עובדים בולטים לשעבר, שלחו כולם תצלומים של עצמם בצווארונים מורמים. גם יורשה של ילן, ג'רום פאואל, הופיע בצווארון זקור כלפי מעלה.

נשיאי הבנק המרכזי בניו-יורק ובפילדלפיה, וויליאם דדלי ופטריק הרקר, עשו כך גם הם, כמו גם עובדים בשלוחות הבנק המרכזי ברחבי ארה"ב.

גם הבנק המרכזי של קנדה חלק כבוד לילן שפרשה רשמית בשבת. סגנית הנגידה הקנדית, קרולין ווילקינס, ועובדים שלה שיגרו גם הם תצלומים שלהם בצווארונים מורמים. נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, וסגניתה, נדין בודו-טרכטנברג, הרימו גם הן את הכפפה.

קרנית פלוג ונדין בודו טרכטנברג מתוך חשבון הטוויטר של בנק ישראל
 קרנית פלוג ונדין בודו טרכטנברג מתוך חשבון הטוויטר של בנק ישראל