יעקב פרי התפטר מהכנסת; "מנסים לקעקע את אמינותי"

ברקע ההודעה עומד תחקיר "עובדה" בנוגע לבדיקות פוליגרף שנעשו לפרי ■ לפיד: "תרומתו של ח"כ פרי למען ביטחון ישראל היא מהחשובות שידעה מדינת ישראל" ■ פרי: "פרסומים מגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב-השנים למען ביטחונה של מדינת ישראל; החלטתי לקחת פסק-זמן"

יעקב פרי/ צילום: אוריה תדמור
יעקב פרי/ צילום: אוריה תדמור

מפלגת יש עתיד הודיעה היום (ד') כי ח"כ יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר ושר המדע בממשלה ה-33, מתפטר מהכנסת. פרי אמר בהודעה שהסיבה לכך היא הטלת הדופי באופיו ובפעילותו.

"מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשירות הביטחון הכללי. לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב-השנים למען ביצור ביטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק-זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת", הודיע פרי. 

יעקב פרי / צילום: דוברות הכנסת
 יעקב פרי / צילום: דוברות הכנסת

ברקע ההודעה עומד תחקיר "עובדה" בנוגע לבדיקות פוליגרף שנעשו לפרי ובהן נמצא דובר שקר כאשר נשאל האם כראש השב"כ הוא הדליף מידע סודי מחקירת משטרה לחברו החשוד בפלילים (לפני הרבה שנים), השר אריה דרעי. מאז הפרסום שלל פרי את שנטען ואף זכה להגנה מוחלטת של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לפיד פרסם סטטוס ובו ביקש שיקשיבו לגרסה של יעקב פרי לפני שמטיחים בו אשמות.

היום מסר יאיר לפיד: "תרומתו של חבר הכנסת פרי למען ביטחון ישראל היא מהחשובות שידעה מדינת ישראל. אני מעריך את החלטתו של יעקב פרי המשקפת את ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה".

חברת הכנסת הבאה ברשימת יש עתיד לכנסת היא פנינה תמנו-שטה, אשר כיהנה כחברת כנסת בכנסת ה-19. מספר חברות הכנסת יעלה ל-34 מתוך 120 שהוא מספר חסר תקדים של נשים בכנסת.