בחורילה

מה חושבת הרבנית קלנר על הדברים של בעלה?

הרב קלנר / מתוך: סרטון היוטיוב המדובר
הרב קלנר / מתוך: סרטון היוטיוב המדובר

גברת מיכל קלנר, אשתו של הרב יוסף קלנר מהמכינה הצבאית, יש לי כמה שאלות אלייך. ראשית: האם את מטומטמת, כפי שטוען בעלך? אם לא, כפי שאני מניח, למה את שותקת? הבעל שלך הוא דמות ציבורית, ולכן לציבור חשוב מאוד לדעת מי הוא, מה הוא שווה, איזה משקל יש לתת לדבריו וכיו"ב.

לפעמים אנשים מדברים בצורה כזאת על סמך ניסיון אישי. זה קורה הרבה, בכל תחומי הכתיבה והספרות. הרב, בעלך, הרי לא מסתופף בחברת נשים, אלא אם כן הוא עושה שקר בנפשו ובתורתו, וחלילה לנו לחשוד בו בכך. למעשה, יש לאדם כזה שתי דמויות נשים שהן דומיננטיות בחייו, האם והרעיה. הן מכירות את הגבר שלהן באופן האינטימי ביותר.

האם את לא רוחנית?

האם את, הגברת מיכל קלנר, מהווה את המודל וההשראה של הרב בדעות שגיבש לעצמו על הנשים? אם בעלך אומר ש"נשים רוחניות הן קשקוש", האם זה אומר שאת לא רוחנית? או שאת קשקוש? את מכירה את בעלך הרב כל כך טוב. אנא, עזרי לנו להבין מה הוא אומר. כי בכל פעם שאנחנו, החילונים, מתייחסים לדברי הבל של רבנים, אומרים לנו שאנחנו לא מבינים אותם כי הם מדברים בשפה אחרת שלנו אינה מוכרת. לכן עזרתך שלך, ושל נשים כמותך, נחוצה לנו מאוד כדי שנהיה בטוחים שאנחנו מבינים. כשהרב אומר שאת ושאר הנשים מטומטמות, למה הוא מתכוון? שאתן באמת חסרות דעת? טמבליות? נעדרות תבונה? האם גם אלייך הרב מדבר באותה נימת זלזול כמו לשאר הנשים?

האם את "בחורילה"?

כשבעלך אומר שנשים מצליחות הן "בחורילות", הוא מתכוון גם אלייך? אני מבין שיש לך שבעה ילדים, ביניהן ודאי גם בנות. לאיזו קטגוריה הן משתייכות? קשקשניות? טיפשות? סתם מבולבלות? ולשאלה העיקרית: את מסכימה עם הדעות של בעלך עלייך ועל בנות מינך? אנא גלי לנו. אם לבעל מותר לדבר, למה לא לאישה? כי אם את לא מגיבה, המסקנה המתבקשת היא שאת מקבלת את מה שבעלך אומר שאת. ואני רוצה להאמין שזה לא כך.

קלנר ממשיך ללמד?

ועכשיו שאלה לשר הדתות, או החינוך או לראש הממשלה, או לכולם יחד: איך זה שהרב קלנר ברגע זה משמש ממשיך ללמד במכינה הצבאית. הצעירים שיגיעו משם לצבא יהיו מצוידים בכל הרעל שמטמיעים בהם מוריהם - במכינת עלי ובמקומות אחרים.

למה הרבנים בעלי הדעות הפרימיטיביות ממשיכים לקבל במה ושכר לצורך טמטומם של אברכים? למה מוסדות כמו מכינת עלי ממשיכים להתקיים?