שי אלמגור עוזב את אדלר-חומסקי לטובת ניהול מקאן טק

אלמגור, שסומן כמי שעשוי להוביל בעתיד את אדלר-חומסקי, עוזב לטובת תפקיד מנכ"ל מקאן טק ■ החברה תתמחה בנישת הפרסום הדיגיטלי, תחום שנשלט בידי מספר מצומצם של שחקנים שאינם מהמשרדים המסורתיים

פרסום דיגיטלי/ צילום: שאטרסטוק
פרסום דיגיטלי/ צילום: שאטרסטוק

מקאן תל-אביב מעמיקה את פעילותה בשווקים בינלאומיים: ל"גלובס" נודע כי הפרסומאי שי אלמגור ימונה למנכ"ל מקאן טק, זרוע פעילות התקציבים הבינלאומיים של מקאן.

לצורך קבלת התפקיד עוזב אלמגור את משרד הפרסום אדלר-חומסקי, אליו הגיע לפני שנה וחצי, לאחר שהייה של מספר שנים בניו-יורק, במהלכן כיהן בתפקידים שונים בסוכנויות פרסום מקומיות. אלמגור, לצד אלעד הרמל, סומן כדור ההמשך הניהולי של אדלר-חומסקי, ויש להניח כי לא היה מוותר על מקום זה לטובת עוד משבצת בכוורת הטלנטים של מקאן, שכבר צפופה ממילא.

בשונה מרוב משרדי הפרסום האחרים, במקאן לא היססו בעבר להיכנס לפעילות בשווקים בינלאומיים. הדוגמה הבולטת לכך היא הניסיון להעביר את פעילותה של חברת הפרסום סקינדו שבבעלות מקאן לניו-יורק. אבל בשונה ממקאן טק, סקינדו היא בהגדרה חברת מדיה טכנולוגית, והביצועים שהיא אמורה לייצר ללקוחות אינם בהכרח תלויים בשפה או בקריאטיביות. גם מקאן טק התחילה את דרכה כזרוע פעילות הפועלת בעיקר בתחום המדיה שאמורה לתת מענה לחברות ישראליות שנזקקות לפתרונות בתחום זה.

אולם, בשנים האחרונות מתחולל בשוק שינוי גדול שקשור בכך שחברות ישראליות הפכו להיות מפרסמות ענק בשווקים הבינלאומיים. הם אמנם משתמשות הרבה בפרסום הדיגיטלי והפרוגרמטי, אך גם סוג זה של פרסום הופך להיות בהדרגה מוטה אסטרטגיה וקרייאטיב - שהם בדיוק נקודות היתרון של משרד פרסום "מסורתי". חברות כמו WIX או 888 משקיעות מיליוני דולרים בפרסום, אך רובו לא מגיע למשרדי הפרסום המסורתיים אלא הולך דווקא לשחקנים החדשים שגדלו בדיגיטל, דוגמת קי לו'ג'יק או אבגדה (היום דאנטסו ישראל).

במקאן עובדים בשנים האחרונות עם לקוחות ישראלים שפועלים בחו"ל, אך זו פעילות מינורית יחסית, בעיקר עם תקציבים כמו אבן קיסר וכדומה, שההשקעות שלהם בפרסום רחוקות מאוד מאלה שמאפיינות חברות ישראליות אחרות. במקאן מזהים בתחום זה פוטנציאל עסקי עצום ולא ממומש ושואפים להפוך להיות בו שחקן דומיננטי. המבנה בו תפעל כעת מקאן טק עדיין לא מפוצח לחלוטין, ויש להניח כי השינויים, לכשיתרחשו, ייעשו תוך כדי תנועה.