מנועי בית שמש השלימה גיוס של 137 מיליון ש' בהנפקת זכויות

בעקבות הגיוס גדל שוויה של מנועי בית שמש בבורסה ל-715 מיליון שקל ■ שווי ההשקעה הנוכחי של פימי במנועי בית שמש עומד על כ-320 מיליון שקל

ישי דווידי/ צילום: יהונתן בלום
ישי דווידי/ צילום: יהונתן בלום

חברת מנועי בית שמש דיווחה היום (א') כי השלימה בהצלחה גיוס הון גדול בהיקף של 136.8 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות. בעקבות הגיוס גדל שוויה של מנועי בית שמש בבורסה ל-715 מיליון שקל.

ממנועי בית שמש נמסר כי בסה"כ נוצלו 264,083 זכויות לרכישת 1,848,582 מניות, המהוות שיעור של 99.8% מכמות המניות שהוצעה במסגרת הנפקת הזכויות. קרן פימי, בעלת השליטה בחברה, ניצלה את מלוא זכותה לרכישת 833,882 מניות בתמורה של 61.7 מיליון שקל ושמרה על שיעור החזקה של כ-45% במנועי בית שמש.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר כי הוא מודה למשקיעים על הבעת האמון בחברה ובדרכה. "ההון שגויס יסייע לחברה בהיערכותה לצמיחה ולמימוש הזדמנויות בשוק התעופה הצומח", הוסיף דרורי.

גילון בק, יו"ר מנועי בית שמש ושותף בכיר בקרן פימי, מסר כי "ההון שגויס בהנפקת הזכויות המוצלחת מיועד ליצור תשתית לצמיחה עתידית של מנועי בית שמש, בין היתר לאור הרחבת צבר החוזים ארוכי הטווח של החברה, ולתמוך בהרחבת יכולותיה והיקף פעילותה".

"בהתאם לצפיותינו ומתוך הבעת אמון נמשכת, החלטנו להשתתף בהנפקת הזכויות במלוא חלקנו, כך שמתחילת השנה השקענו כ-80 מיליון שקל במנועי בית שמש, הן בהנפקת מניות פרטית והן בהנפקת הזכויות. אני שמח כי גם יתר המשקיעים הביעו את אמונם ונוצלו כמעט מלוא הזכויות להגדלת ההשקעה בחברה", הוסיף בק.

לפני קרוב לשנתיים רכשה פימי את השליטה במנועי בית שמש מידי כלל תעשיות בתמורה ל-125 מיליון שקל. מאז היא השקיעה כאמור עוד כ-80 מיליון שקל, כאשר שווי ההשקעה הנוכחית של הקרן עומד על כ-320 מיליון שקל.