שבוע עמוס לנתניהו: ייחקר בתיק 4000 וימסור עדות בתיק 3000

לאור המידע שהתגלה בשבועות האחרונים אודות יחסי ה"קח ותן" לכאורה בין נתניהו לאלוביץ'; אחרי שחקירות מקורביו חיזקו את המידע; ואחרי שפילבר חתם על הסכם עד מדינה - מתקרב המועד שבו רה"מ יצטרך לספק גרסה לחשדות ■ צפוי להיחקר כבר ביום שלישי או רביעי השבוע

בנימין נתניהו, ועידת ישראל לעסקים / צלם: איל יצהר
בנימין נתניהו, ועידת ישראל לעסקים / צלם: איל יצהר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיחקר במהלך השבוע באזהרה בתיק 4000 ולמסור עדות בתיק 3000, תיק הצוללות. כבר בתחילת השבוע שעבר (ב') כתבנו כי גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים כי נתניהו ייחקר בחשד לשוחד גם בתיק 4000.

לאור המידע שהתגלה למשטרה ולרשות ניירות ערך בשבועות האחרונים אודות יחסי ה"קח ותן" לכאורה בין נתניהו לבין שאול אלוביץ'; אחרי שהחקירות של מקורביו, בהם ניר חפץ, חיזקו את המידע; ואחרי ששלמה פילבר חתם על הסכם עד מדינה - מתקרב המועד שבו ראש הממשלה יצטרך לספק גרסה למסכת החשדות. נתניהו צפוי להיחקר כבר ביום שלישי או רביעי השבוע.

גורמים המקורבים לחקירה אמרו ל"גלובס" כי תיק בזק נראה כתמונת מראה חמורה של תיק 2000, שבו נתניהו חשוד שניסה להגיע לעסקה מושחתת עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס.

יתר על כן, תיק 4000 נראה כבר עתה כתיק עם ראיות חזקות, שכוללות עשרות אם לא מאות תכתובות מייל ושיחות מפלילות לכאורה בין החשודים לבין עצמם.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מדובר בעוד חקירת-סרק בלחץ התקשורת. מסע הצייד התקשורתי נמשך במלא עוזו. אחרי שיצא האוויר מתיקים 1000 ו-2000, ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר בתיק 3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4000. גם ממנו ייצא כל האוויר".

כצפוי, נתניהו יתבקש למסור את גרסתו גם בתיק 3000, תיק הצוללות. לפי שעה, נתניהו אינו חשוד בתיק הזה, והוא מתבקש לתשאול בלבד. ואולי, כפי שראינו בשבועות האחרונים, את ההתפתחויות בשלל תיקי נתניהו קשה לנחש.