סערה במערכת הפוליטית: "להשעות את השופטת מיד"

שר הביטחון אביגדור ליברמן: אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט ■ ח"כ יואל חסון: החוקר והשופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב

אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

זעזוע במערכת הפוליטית מן הפרסום בערוץ 10 בנוגע לחילופי המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין חוקר רשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, המעלים חשש לתיאום הארכות המעצר בתיק 4000.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, מי שטען שמערכת המשפט רדפה אותו במשך שנים ארוכות, היה הראשון לפרסם תגובה קשה: "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננסקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט", כתב ליברמן.

עוד לפניו הוציאה שרת המשפטים, איילת שקד, הודעה לפיה היא ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, יפנו ביחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ויפעלו בהתאם לתוצאות הבירור.

תגובות רבות הגיעו במהרה. יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אמר: "‏אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש-הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר על חילופי הסמסים שנחשפו הערב: "הצעדים המיידים שעל המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר. לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים, אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים."

ח"כ רויטל סויד, עורכת דין פלילית בעברה, אמרה: "ההתכתבות בין שופטת המעצרים לנציג ניירות ערך היא חציית גבולות חמורה מאוד. תיאום עמדות בין פרקליט ושופטת מהווה פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט ופגיעה בקודש הקודשים של שלטון החוק - הזכות להליך הוגן וצודק. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות ושרת המשפטים, איילת שקד חייבות לערוך בירור בדחיפות ולנקוט צעדים נגד מי שמכתים מערכת שלמה".

הראשונה להגיב מן הליכוד, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, אמרה: "‏הסיפור שנחשף הערב בחדשות עשר על ההתכתבות והתיאום בין השופטת פוזננסקי כץ לחוקר הרשות לניירות ערך, הוא בלתי נתפס. רגע של שפל מקצועי שחייב לקבל טיפול הולם. פעם בגין אמר יש שופטים בירושלים, אבל נראה לי שהוא לא היה מעלה בדעתו שכך ינהגו שופטים בישראל".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, מסר: "‏אני מניח שאם היו מוצאים את ההתכתבות הזו בטלפונים של אלוביץ' וחפץ, הם היו עצורים עד תום ההליכים. אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר".