תקרית במקדונלד'ס: ישראלי רצה לקנות אוכל להומלס - וגורש

יוסי גאלו נתקל במחוסר בית מחוץ לסניף מקדונלד'ס בעיירה myrtle beach בארה"ב, נכנס איתו לסניף במטרה לקנות אוכל לשניהם - וסורב ■ מנהל הסניף במקדונלד'ס בחר שלא להתנצל

מקדונלדס. צילום: רויטרס
מקדונלדס. צילום: רויטרס

רשת מקדונלד'ס בארה"ב מתמודדת מאז יום חמישי האחרון עם משבר רשת קשה, הנובע מהיחס המשפיל בו נתקל באחד הסניפים לקוח ישראלי שביקש לסייע להומלס על-ידי רכישת מזון עבורו. הישראלי וההומלס גורשו מהסניף, לאחר שנטען כי הם מסיגי גבול.

הסיפור החל כשהישראלי, יוסי גאלו, נתקל במחוסר בית מחוץ לסניף מקדונלד'ס בעיירה myrtle beach ושאל אותו האם הוא רעב. כשנענה בחיוב, הכניס גאלו את מחוסר הבית לסניף וביקש לרכוש עבור שניהם אוכל. הנהלת הסניף, כך מסתבר, לא ראתה בעין יפה את כניסתו של ההומלס למתחם, הודיעה כי לא תאפשר לו לאכול שם, וכשגאלו סירב ליישר קו עם הכוונה לגרש את ההומלס והרים את קולו במחאה, הוזמנה משטרה בטענה כי מדובר בהשגת גבול.

בסרטון שהועלה לרשת תועד האירוע כולו, במהלכו נראה גאלו בין היתר מתווכח עם השוטרת ומסביר לה ללא הואיל כי הוא זה שיזם את רכישת הארוחה לחסר הבית, וכי אין סיבה לגרש את שניהם. גאלו התבקש לעזוב מבלי שניתנה לו אפשרות לסיים את ארוחתו או לקבל עליה החזר.

האירוע המשפיל תועד כאמור כולו והועלה לרשת, והתגובות הזועמות לא איחרו לבוא: תוך פחות מיממה צפו בסרטון כ-21 מיליון איש. 550 אלף איש שיתפו אותו, וכ-269 אלף תגובות נרשמו.

פרט להתבטאויות כועסות כולל קללות שהועלו לדף הפייסבוק של השוטרת עצמה, היו כ-10 גולשים שפעלו באופן אקטיבי גם מול סניף מקדונלד'ס עצמו ונתנו לו דרוג של כוכב אחד.

מנהל הסניף במקדונלד'ס בחר שלא להתנצל והטיל את האשמה על גאלו כאילו אין זאת הפעם הראשונה שבה הוא מייצר תקריות קולניות בסניף. הגולשים, כך נראה, לא קנו את הטענה.

צפו בסרטון: שוטרת מבקשת מגאלו וההומלס לעזוב את הסניף.