פעם שנייה תוך שבוע: המשטרה מכחישה פרסומים על ניר חפץ

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי עד המדינה ניר חפץ סיפק לחוקריו חומרים מפלילים לכאורה על 4 בכירים בליכוד - ולא רק על נתניהו ■ המשטרה: "במקרה רגיש זה ובשל משמעויותיו הציבוריות, בחרנו להודיע לציבור כי עד כה לא נמסר לנו שום מידע כזה או דומה לו"

ניר חפץ / צילום : שלומי יוסף
ניר חפץ / צילום : שלומי יוסף

בצעד נדיר, מכחישה משטרת ישראל - בפעם השנייה בתוך יומיים - פרסומים שונים הנוגעים לניר חפץ, עד המדינה הנוסף בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הבוקר פורסם כאילו עד המדינה ניר חפץ סיפק לחוקריו חומרים מפלילים נגד בכירים במפלגת הליכוד, ביניהם שני שרים מכהנים", נכתב בהודעת המשטרה שנמסרה היום (ה') אחר-הצהריים. "במקרה רגיש זה ובשל משמעויותיו הציבוריות, בחרנו להודיע לציבור כי עד כה לא נמסר למשטרת ישראל שום מידע כזה או דומה לו".

הודעה זו הופצה לאחר שביום שלישי האחרון הוציאה המשטרה "הודעה מיוחדת", בה הכחישה את הפרסומים הנוגעים למידע שמסר כביכול חפץ אודות שני אירועים בעלי אופי ביטחוני, בהם פעל לכאורה נתניהו בניגוד לחוות-דעתם של ראשי השב"כ והמוסד - בגלל לחץ שהפעילו בנו ורעייתו.

לפי הפרסומים הבוקר ב"ידיעות אחרונות", חפץ סיפק לחוקרי המשטרה חומרים מפלילים לכאורה על 4 בכירים בליכוד, ובהם שני שרים - ולא רק על נתניהו.

עוד דווח כי המידע שמסר חפץ נוגע לפרויקטים במערכת הבריאות, תחום הנדל"ן ו"נושא נפיץ הקשור לאיכות הסביבה שעדיין נמצא במרכז סדר היום הציבורי". השר לאיכות הסביבה, זאב אלקין, אמר הבוקר בגלי צה"ל בתגובה כי מעולם לא היה לו כל קשר עם חפץ.

בהודעתה היום הוסיפה המשטרה והזכירה כי "מסיבות מובנות, משטרת ישראל לא נוהגת להכחיש באופן שוטף דיסאינפורמציה המופצת בתקשורת או ברשתות החברתיות" - אך המקרה הזה, כאמור, חריג בעיניה נוכח "משמעויותיו הציבוריות".

"משטרת ישראל אינה אחראית לפרסומים בלתי רשמיים המופיעים מטעם גורמים שונים ועל אחריותם. הפרסומים מכילים מידע שגוי שיש בו כדי להטעות את הציבור", כתבה המשטרה. "כל פרסום בנושא החקירות יש בו כדי לפגוע בחקירה ולהפר צו שיפוטי האוסר לפרסם כל פרט מפרטי עדותם של עדי המדינה. משטרת ישראל, בשיתוף-פעולה הדוק עם פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, ימשיכו לנהל את החקירה ביסודיות, במקצועיות וללא משוא-פנים, במטרה להגיע לחקר האמת".

הסכם עד המדינה עליו חתם בתחילת השבוע חפץ - יועץ תקשורת ששימש בעבר דוברו של ראש הממשלה - אמור לבסס את הראיות בפרשת בזק-וואלה (תיק 4000), שבו נחקר נתניהו באזהרה ביום שישי שעבר במעונו שבירושלים, בחשד שהעניק הטבות רגולטריות לחברת בזק בתמורה להטיית הסיקור לטובתו באתר וואלה שבבעלות החברה.

חפץ, שהיה עצור במשך שבועיים ונחשד בקבלת שוחד ובשיבוש הליכי משפט, צפוי למסור מידע גם בתיקים אחרים נגד ראש הממשלה - פרשת מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס והניסיון להצר את צעדי "ישראל היום" (תיק 2000); ופרשת המתנות מאנשי העסקים (תיק 1000). בין היתר דווח כי חפץ צפוי לקבל חסינות מלאה בתמורה לעדותו. בחודש שעבר חתם גם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, על הסכם עד מדינה בתיק 4000.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אמש (ד') את המשטרה על רקע גיוס אנשי סודו כעדי מדינה נגדו, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזה עבירה, מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם: 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכול, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו'".