כיל: חבילת שכר של עד 10.75 מיליון שקל למנכ"ל הנכנס צולר

עוד מבקשת החברה להעניק מענק של 500 אלף שקל ליו"ר  יוחנן לוקר ■ בנוסף: הארכת הסכם התשלום של מיליון דולר בשנה לחברה לישראל על שירותי ניהול

רביב צולר / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר / צילום: שלומי יוסף

שכרו של רביב צולר, המנכ"ל הנכנס של כיל, צפוי להסתכם בכ-10.7 מיליון שקל בשנה. מזימון שפרסמה כיל לאסיפה מיוחדת של בעלי מניותיה (תתקיים ב-24 באפריל) עולה כי שכרו השנתי הבסיסי של צולר, שצפוי להיכנס לתפקידו בחודשים הקרובים, יעמוד על 2.4 מיליון שקל. בנוסף, יהיה צולר זכאי למענק שנתי מבוסס ביצועים, כאשר עמידה ב-100% מהיעדים תקנה לו מענק של 2.5 מיליון שקל. תוצאות טובות עוד יותר שיעקפו את היעדים שהוצבו, עשויות להגדיל את המענק עד ל-3.75 מיליון שקל בשנה.

צולר יוכל גם לקבל מענק מיוחד בגובה של עד שלוש משכורות (600 אלף שקל), במקרה שהראה תרומה ייחודית, מאמץ רב או הישג מיוחד, שהושג במסגרת פעילות עסקית ייחודית או יוצאת מגדר הרגיל. בנוסף תעניק כיל לצולר מענק הוני שנתי בשווי של 4 מיליון שקל - מחציתו באופציות ומחציתו במניות חסומות.

עוד עולה מהזימון כי כיל מבקשת להעניק מענק מיוחד בשווי של שלוש משכורות (480 אלף שקל) ליו"ר החברה, יוחנן לוקר, עבור שנת 2017. המענק המיוחד יוענק ללוקר בנוסף למענק השנתי לו הוא זכאי על פי הסכם העסקתו בחברה. לוקר, אגב, זכה לתגמול בהיקף של כ-6 מיליון שקל (כ-1.7 מיליון דולר) אשתקד, והמנכ"ל הזמני, אשר גרינבאום, זכה לשכר בעלות של כ-6.5 מיליון שקל (1.85 מיליון דולר) ב-2017.

קדנציה מוצלחת מאוד באיי.די.איי

צולר (54) יעזוב את חברת איי.די.איי (ביטוח ישיר), לאחר קדנציה מוצלחת מאוד של 10 שנים, כאיש עשיר מאוד, לאחר שזכה לשכר בעלות של כ-60 מיליון שקל בשנים 2008-2017 (ממוצע שנתי של כ-6 מיליון שקל). בשנת 2017 עמדה עלות שכרו על 2.8 מיליון שקל.

קודם להגעתו לקבוצת ביטוח ישיר צולר היה מייסד ומנכ"ל חברת נס טכנולוגיות, שם שימש כמנכ"ל במשך כ-9 שנים. לאחר מכן פנה לעסקים פרטיים וגם כיום הוא, בין היתר, שותף בקבוצת העיר החדשה, לצד דרור הלוי. בין תפקידיו בנס טכנולוגיות לאיי.די.איי ביטוח הוא היה יו"ר כלל חיתום.

מאז הפכה איי.די.איי ביטוח לחברה ציבורית, באוגוסט 2013, היא חילקה דיבידנדים בהיקף כולל של כ-770 מיליון שקל (כולל דיבידנד בהיקף של 120 מיליון שקל שתחלק באפריל עבור הרווח שרשמה ב-2017), תוך הצגת תשואה על ההון גבוהה משמעותית ממתחרותיה.

בשנים שנוהלה תחת צולר נסקו הפרמיות שגבתה החברה בשיעור אדיר ובשנה שעברה הן חצו את רף 2 מיליארד שקל והגיעו לכ-2.3 מיליארד שקל. איי.די.איי ביטוח פועלת בעיקר בתחום הביטוחים הכלליים (רכב ורכוש) ללקוחות פרטיים.

צולר הביא לאיי.די.איי ביטוח את קרן באטרי האמריקאית, שהשקיעה בחברת הביטוח הישראלית בשנת 2012, והוביל את הנפקת החברה בבורסה בתל אביב באוגוסט 2013. מאז ההנפקה נסקו מניות החברה בקרוב ל-300% ושוויה מגיע לכ-3.5 מיליארד שקל. באטרי, אגב, השלימה לאחרונה את מכירת יתרת ההחזקה שלה בחברה ברווח של פי 4 על ההשקעה.

רביב צולר
 רביב צולר