שחקן מעו"ף: כיצד ישפיע הפיוס בין ארה"ב לצפון קוריאה

אמנם וול סטריט לא ממש הגיבה ל"איש הרקטות" גם כשהבטיח הוא בזמן אמת על כוונה לפגוע גרעינית בארה"ב, אבל זו כנראה לא סיבה מספיק טובה להימנע מתיקון ■ כל עוד הקרנות הן הפעילות בוול סטריט, וזה המצב בשנה האחרונה, קשה לומר שתגובת הציבור מפתיעה

דונלד טראמפ / רויטרס
דונלד טראמפ / רויטרס

בסקירתנו מהשבוע החולף, הערכנו כי פנינו לדשדוש מוחלט סביבות 1,480 עם סבירות אפסית לפריצת 1,500 הנקודות. על אף שמדובר ב-1% בודד, ניכר היה כי השוק המקומי מתנהל בעצבנות יחסית ומתקשה לשמור על קורלציה מול העולם למרות שבוע חיובי למדי. בהתאם, הצענו אסטרטגית דשדוש עם יעד פקיעה אופטימלי של 1,480, ואכן מדי יום ניתן היה לגרוף רווח משמעותי שכן כמעט ולא התרחקנו כלל מרמה זו.

השבוע נפתח כעת בזינוק שמשקף במשהו את הפיוס האמריקאי - צפון קוריאני. אמנם וול סטריט לא ממש הגיבה ל"איש הרקטות" גם כשהבטיח הוא בזמן אמת על כוונה לפגוע גרעינית בארה"ב אבל זו כנראה לא סיבה מספיק טובה להימנע מתיקון - כל עוד הקרנות הן הפעילות בוול סטריט, וזה המצב בשנה האחרונה, קשה לומר שתגובת הציבור מפתיעה.

להבדיל, מה עניין שמיטה והר סיני או מה עניין הסיפור הצפון קוריאני אל מול הבחירות מעבר לפינה בישראל. אירוע דרמטי כבחירות, בטח לא מתוכננות ובטח עם ספק בנוגע למי (יכול) לרוץ אמור היה לטלטל המדדים. יתכן שהמשקיעים בת"א אדישים מאחר והם בטוחים כי ימצא הפתרון בדקה ה-90; יתכן שהעניין לא מתומחר לחלוטין עקב היציבות היחסית מעבר לים; אבל איך שלא נהפוך בדבר די ברור כי השוק המקומי מגזים באדישותו.

הוסיפו לכך העובדה ששחקני המעוף כבר מתחילים להריח פקיעה באופק - ופקיעה מעל 1,500 מבחינתנו היא כאב ראש לא קטן. מכאן, שאנו רואים כבר הבוקר (והדבר יחריף בהמשך) בלימה של המדד שאולי מטפס 0.8% אלא שממילא מרבית המהלך נובע בכלל מהמניות הדואליות.

מכאן שגם אם נהיה אופטימיים כי המהלך האמריקאי לא תם, עניין לא סביר הרי שאין הוא אפילו קצה קצהו של איזון במטוטלת אל מול אפשרות הודעה על הליכה לבחירות מחר-מחרתיים.

כשאלו פני הדברים אנו פשוט צריכים להניח כי מרבית המהלך הירוק כבר מאחורינו ובהתאם האסטרטגיה המוצעת לפי המדד כעת (1,494): כתיבת CALL 1,490 שבועי; קנית CALL 1,510 חודשי. כיוון שהתקבול חיובי אז גם בתרחיש גאפ שלילי אנו חותמים ברווח נאה אם כי פוטנציאל הרווח המקסימלי מצוי בטווח 1,485-1,490.

■ אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.