הפעם זה יעבוד? ניסיון נוסף למחיקת דלק אנרגיה מהבורסה

קבוצת דלק של יצחק תשובה מציעה לרכוש את מלוא מניות דלק אנרגיה המוחזקות בידי הציבור ■ ההצעה משקפת פרמיה של 14.7% על מחירה הנוכחי של המניה

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, מבצעת מהלך נוסף בניסיון למחוק מהמסחר בבורסה את החברה הבת, דלק אנרגיה . הערב (ג') פרסמה קבוצת דלק  הצעת רכש לרכישת מלוא מניות דלק אנרגיה המוחזקות בידי הציבור, באופן שלאחר השלמת המהלך תחזיק הקבוצה במלוא המניות של חברת דלק אנרגיה.

קבוצת דלק מחזיקה כיום ב-88.2% ממניות "דלק אנרגיה", והצעת הרכש הינה לרכישה של 11.8% הנותרים, המוחזקים בידי הציבור. לשם הצלחת המהלך זקוקה הקבוצה להיענות חיובית מצד בעליהן של לפחות 7% ממניות החברה, כאשר המועד האחרון להגשת הודעות קיבול נקבע ל-10 באפריל.

על פי נתונים שאסף אתר Stockr.co.il מחזיקים הגופים המוסדיים ב-5.8% ממניות דלק אנרגיה, כלומר ב-49% מאחזקות הציבור. הגוף המוסדי בעל האחזקה הגדולה ביותר הן קרנות ההשתלמות של המורים והגננות, שמחזיקים ב-2.1% מהחברה. מחזיקים גדול נוסף הם חברת כלל ביטוח (1.04%), פסגות (0.85%) וילין לפידות (0.75%).

מניית דלק אנרגיה חתמה היום את המסחר בבורסה במחיר של 1,455 שקל, המשקף לחברה שווי של 7.48 מיליארד שקל. ממפרט הצעת הרכש עולה, כי עבור כל מניה של דלק אנרגיה שבידי הציבור, מציעה החברה חבילה בעלת שלושה מרכיבים: 636.4 שקל במזומן, 45 יחידות השתתפות של דלק קידוחים בשווי של 509 שקל וכן 0.85 מניות של קבוצת דלק בשווי של 523.6 שקל המוחזקות כיום כמניות אוצר. כך, שעל פי מחירי הסגירה הנוכחיים, מדובר על חבילה בשווי של 1,669 שקל המשקפת פרמיה של 14.7% על מחירה של דלק אנרגיה בשוק.

לדברי קבוצת דלק, מדובר במהלך המהווה חלק מהאסטרטגיה העסקית לפישוט מבנה ההחזקות שלה, וזאת כחלק מההערכות הקבוצה לביצוע הנפקה אפשרית בחו"ל של פעילות האנרגיה שלה.

עוד מדגישה קבוצת דלק כי מפרט הצעת הרכש מאפשר למחזיקים בדלק אנרגיה, ככל שתושלם הרכישה, להמשיך וליהנות מהחזקה ישירה, "קרובה יותר", במאגרי הגז הישראלי ("לוויתן" ו- "תמר"), באמצעות יחידות ההשתתפות בדלק קידוחים, וזאת לצד חשיפה לפעילות האנרגיה הבינלאומית של קבוצת דלק, לקראת הנפקה אפשרית בחו"ל (כמו גם לחשיפה לפעילות האנרגיה של קבוצת דלק בישראל), וכן לקבלת תמורה כספית במזומן בפרמיה מעל מחירי השוק (מחיר הפתיחה של מניית דלק אנרגיה, נכון ליום פרסום מפרט ההצעה).