היישר משנות ה-90: הטמגוצ'י חוזר עם מציאות מוגברת

המשחק זמין כבר להורדה לאייפון ולאנדרואיד ■ לצד האכלה, טיפול במחלות והשכבה לישון, המשתמשים גם יוכלו לצלם תמונות סלפי יחד עם חיית המחמד הווירטואליות שלהם

הטמגוצ'י המקורי והגירסה החדשה / צילומים: רויטרס
הטמגוצ'י המקורי והגירסה החדשה / צילומים: רויטרס

בשורה טובה לילדי שנות התשעים. אחרי הפוקימון, עוד להיט עבר גדול תוצרת יפן חוזר: הטמגוצ'י. הפעם חיות המחמד הווירטואליות לא יגיעו בתוך ביצה מפלסטיק עם שלושה כפתורים שניתן להכניס לכיס, אלא, ברוח התקופה הנוכחית, לסמארטפונים. החברה היפנית באנדיי-נאמקו השיקה משחק מובייל חדש בשם My Tamagotchi Forever, שעליו הכריזה כבר בשנה שעברה, והוא זמין כעת להורדה לאייפון ולאנדרואיד.

המשחק יהיה גרסה מעודכנת לטמגוצ'י המקורי. המשתמשים עדיין יידרשו ללוות את החיות הווירטואליות מהשלב שבו הן פעוטות ועד שהן הופכות לבוגרות, מזדקנות - ומה לעשות, גם מתות. הטיפול הבסיסי בטמגוצ'י לא השתנה: האכלה, שטיפה, ניקוי צרכים, טיפול במחלות, משחק והשכבה לישון. בנוסף אפשר יהיה להלביש את חיית המחמד הדיגיטלית בתלבושות שונות ולחקור יחד את העיר Tamatown, שבה מתרחש המשחק. ברוח סנאפצ'ט היא מציעה מצב מציאות מוגברת, המאפשר לצלם תמונות סלפי יחד עם הטמגוצ'י.

מבחינה גרפית ומשחקית, My Tamagotchi Forever מציג שינויים רבים לעומת הטמגוצ'י המקורי. החיות החדשות צבעוניות (לעומת הגרסה הראשונית, שבה הן היו בשחור-לבן), מביעות יותר רגשות והדרך שבה הן מתפתחות תלויה בהיקף הטיפול שהושקע בהן. אם בגרסה המקורית החיות נטו למות בפתאומיות כי המשתמש שכח לדאוג להן, כעת ההתראות מהאפליקציה עשויות למנוע זאת. עדיין לא ברור אם החיות החדשות יהיו שבריריות כמו המקוריות, שנטו לסיים את חייהן מסיבות מינוריות למדי (למשל, אם לא ניקו אותן במשך יומיים).

המשחק מוצע במודל הפרימיום הנפוץ: ההורדה בחינם, אך הטבות ושדרוגים שונים יעלו למשתמשים כסף (או לחלופין - זמן צפייה במודעות). מי שלא מעוניין להוציא כספים או לצפות בפרסומות, יוכל לאסוף מטבעות משחק ולעלות ברמה באמצעות משחקונים המוטמעים באפליקציה. זו אינה הפעם הראשונה שבאנדיי מנסה להחזיר את הטמגוצ'י לחיים. החברה כבר השיקה אפליקציה שמוקדשת לחיות הזעירות ב-2013, אך זו לא הפכה ללהיט והייתה בסיסית בהרבה מהנוכחית.

לבאנדיי-נאמקו היו לאחרונה בשורות לא רק למעריצים הוותיקים, אלא גם לעובדיה. בסוף השבוע פורסם כי היא מעודדת עובדים לרכוש מניות של החברה. אלה מהם שישלמו לפחות 5,000 ין (47 דולר) לחודש החל מהשנה הפיסקלית 2018 ולמשך שלוש שנים, יקבלו לא רק מניות במחיר הזה - אלא גם 50 מניות נוספות מהחברה. תוכנית זו אמורה להקנות לעובדים רבים 100 מניות לפחות, שהן תנאי המינימום למסחר. "אנחנו רוצים שלעובדים תהיה מודעות מוגברת לגבי תהליך הניהול", אמרו בחברה, ששליש מ-6,000 עובדיה נרשמו לתוכנית החדשה.