עילית הטכנולוגיה: הסקטור החזק ביותר בשווקים בארה"ב

קרן הסל PTF מספקת כלי השקעה במניות המצטיינות במומנטום חזק במגזר הטכנולוגיה, הנהנה מצמיחה ומרווחיות נאה

ג'נסן הואנג, מנכ"ל NVIDIA / רויטרס / Rick Wilking
ג'נסן הואנג, מנכ"ל NVIDIA / רויטרס / Rick Wilking

מגזר הטכנולוגיה מצטיין בשנה האחרונה בתור הסקטור החזק ביותר בשוק המניות באמריקאי. לאחר שהציג ב-2017 תשואה מרשימה של כ-37% - כפול מביצועי מדד S&P 500 הרחב - הסקטור ממשיך להשיג תשואה עודפת, כשעלה בכ-10% מתחילת 2018 - גבוה משמעותית מעלייה של כ-3% במדד הכללי.

העליות במניות הטכנולוגיה משקפות ציפייה לצמיחה גלובלית מואצת, לצד תהליכי חדשנות טכנולוגית, שממשיכים לצבור תאוצה. מגמות היחלשות הדולר, המיטיבות עם פעילות גלובלית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות, ועלייה בתשואות האג"ח, המגדילה את הכנסות המימון של חברות בעלות עודפי מזומנים, תורמות גם הן לשיפור ביצועי מגזר הטכנולוגיה ומספקות רוח גבית להמשך השנה.

מגזר הטכנולוגיה הוא אחד הסקטורים המומלצים גם באופנהיימר, בשל פרופיל צמיחה גבוה, רווחיות נאה ומעמדן החזק של השחקניות המובילות בו.

פייסבוק ואפל בין ההחזקות העיקריות

בעוד שסקטור הטכנולוגיה ממשיך להוביל בשוק המניות האמריקאי, נשאלת השאלה האם ניתן למצוא אפיק השקעה בתוך הסקטור, שמספק ביצועים חזקים עוד יותר? ניתן למצוא מענה לשאלה זו בחברות המתאפיינות במומנטום חזק, שמניבות ביצועי יתר על פני מדד הטכנולוגיה הכללי. ביצועי יתר אלה נובעים בדרך כלל מפרופיל צמיחה גבוה של חברות, המאפשר הפתעה חיובית בתוצאותיהן לעומת ציפיות המשקיעים - ובכך תומך בעליות של מניות החברות.

כבר כתבנו בעבר על קרנות סל המאפשרות חשיפה למניות בעלות מומנטום חיובי מתוך מדדים רחבים. נציין כי גם בסקטור הטכנולוגיה של מדד S&P 500 יש קרן סל המספקת כלי השקעה במניות המצטיינות במומנטום חזק במיוחד. מדובר בקרן סל PowerShares DWA Technology Momentum Portfolio (סימול: PTF), ממשפחת קרנות PowerShares של חברת ניהול השקעות Invesco, שהושקה באוקטובר 2006. דמי הניהול השנתיים של הקרן הם 0.6%.

למרות גילה הוותיק וביצועים חזקים לעומת שוק המניות הכללי, קרן PTF מתאפיינת בהיקף נכסים נמוך יחסית, של כ-120 מיליון דולר, ובמחזורי מסחר נמוכים יחסית - מצב שמשקף חשיפה מוגבלת של קרן סל זו לקהל המשקיעים הרחב, שעשויה להוות הזדמנות.

קרן PTF עוקבת אחר מדד המומנטום הטכני Dorsey Wright Technology Technical Leaders Index של חברות הטכנולוגיה, שמניותיהן מפגינות עוצמה יחסית לסקטור הכללי. קרן הסל מונה כעת 45 מניות, וכ-44% מהן של חברות גדולות (Large Cap), כ-36% חברות בינוניות (Mid Cap), ואילו כ-20% הן מניות של חברות קטנות (Small Cap).

ביצועי יתר מול המדד הרחב

תתי-הסקטורים של ענף הטכנולוגיה המובילים בהרכב קרן PTF הם תוכנה (כ-28% מהיקף הקרן), שבבים (כ-20%) והאינטרנט (כ-17%). מכפיל הרווח הממוצע של קרן PTF עומד על 30 - פרמיה לממוצע של המדד הרחב, בשל פרופיל צמיחה גבוה של החברות המרכיבות את הקרן.

המניות המובילות בקרן PTF הן של חברות בעלות צמיחה גבוהה, שמניותיהן הפגינו ביצועים חזקים ובזכותן נבחרו להחזקות הקרן. ההחזקה הגדולה בקרן PTF היא חברת השבבים NVIDIA (סימול: NVDA, כ-6.5% מהקרן), בעלת הצמיחה האורגנית הגבוהה ביותר במגזר השבבים, בשל חשיפתה לתחומי צמיחה של משחקי מחשב, דאטה סנטר, ביג דאטה וכן שבבים לכלי רכב אוטונומיים.

החזקה נוספת, עם משקל של כ-5.7%, היא מובילת סקטור הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL), שנהנית ממומנטום חזק במכירות מכשירי הסלולר והשיקה באחרונה דגמים חדשים, כולל מכשיר הדגל iPhone X. החזקה נוספת של קרן PTF היא Amphenol (סימול: APH), בעלת משקל של 5.5% בקרן - חברה פחות מוכרת לקהל המשקיעים הישראליים, המייצרת מגוון רכיבים אלקטרוניים, כולל כבלים, מעגלים מודפסים, מתגים, חיישנים ועוד.

החזקות בולטות נוספות של PTF הן הרשת החברתית פייסבוק (סימול: FB, כ-3.7% מהקרן); GrubHub (סימול: GRUB, כ-3.4% מהקרן), ספקית שירות מקוון של הזמנת משלוחים ממסעדות; Arista Networks (סימול: ANET, 3.1% מהקרן), ספקית ציוד תקשורת לחוות שרתים של ענן; Lam Research (סימול: LRCX, כ-2.9% מהקרן), ספקית מובילה של ציוד לשבבים; ו-Adobe Systems (סימול: ADBE, 2.9% מהקרן), ספקית פתרונות תוכנה לעיצוב ולפרסום. החזקות רבות של קרן PTF מומלצות גם במחלקת המחקר של אופנהיימר.

קרן PTF הציגה לאורך שנים ביצועי יתר, הן לעומת מדד S&P 500 הרחב והן לעומת סקטור הטכנולוגיה. ביצועי יתר אלה בלטו במיוחד בתקופת העליות בסקטור בשנה האחרונה, כשב-12 החודשים האחרונים עלה שער הקרן בכ-40%, ואילו מתחילת 2018 הציג זינוק של כ-14%, בהשוואה לעלייה של כ-10% בסקטור הטכנולוגיה בארה"ב ועלייה מתונה של כ-2% במדד S&P 500.

הכותב הוא אנליסט בכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

קרן הסל PowerShares DWA Technology Momentum Portfolio
סימול: PTF
חברת הניהול: Invesco
מועד השקת הקרן: אוקטובר 2006
דמי ניהול: 0.6% בשנה
היקף נכסים מנוהלים: כ-120 מיליון דולר
המדד הנעקב: Dorsey Wright Technology Technical Leaders Index
מספר החברות שהקרן מחזיקה במניותיהן: 45
התפלגות החזקות הקרן: 44% חברות גדולות (Large Cap), 36% חברות בינוניות (Mid Cap), 20% חברות קטנות (Small Cap)