מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ירום אריאב מועמד ליו"ר דיסקונט

הועדה למינוי דירקטורים של בנק ישראל פנתה אל מנכ"ל משרד האוצר לשעבר והציעה לו להתמודד על התפקיד מול מועמדים פנימיים מהדירקטוריון

ירום אריאב / צילום: תמר מצפי
ירום אריאב / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ירום אריאב יתמודד על תפקיד יו"ר בנק דיסקונט. היום פרסמה הועדה למינוי דירקטורים של בנק ישראל את רשימת המועמדים לדירקטוריון הבנק. מהמסמך עולה כי הועדה בראשות אילה פרוקצ'יה פנתה ביוזמתה לאריאב וביקשה להציע לו להתמודד על תפקיד בדירקטוריון הבנק לאור "מכלול כישרונותיו לכהן בין היתר כיו"ר הבנק".

"פנייה זו של הוועדה נעשתה לצורך הגדלת מרחב הבחירה של דירקטוריון הבנק, העתיד לבחור מבין חבריו את מי שיעמוד בראשו", נכתב בהודעת הועדה. באחרונה פורסם ניתוח "גלובס" שהעריך שאריאב עשוי להיות מועמד אפשרי לתפקיד (לינק לכתבה).

אריאב יצטרך להתמודד על תפקיד הדירקטור בבחירות שייערכו בקרב בעלי מניות הבנק, ואם ייבחר אז יתמודד על תפקיד היו"ר בבחירות שיערוך הדירקטוריון עצמו. על התפקיד הוא יתמודד גם מול מועמדים פנימיים. כך למשל, באחרונה פורסם ב"גלובס" כי הדירקטור שאול קוברינסקי החליט להתמודד גם כן על תפקיד היו"ר, ואף שוחח בנושא עם דירקטורים בבנק, ולפחות חלקם הביעו את תמיכתם. המועמד שייבחר יחליף את יוסי בכר המכהן כיום כיו"ר הבנק. בכר צפוי לסיים את הקדנציה שלו בסוף השנה אחר 9 שנות כהונה. אגב, בכר בעצמו כיהן בעבר כמנכ"ל משרד האוצר.

אריאב החל את דרכו באגף התקציבים באוצר, בהמשך עזב את האוצר וכיהן בתפקידים שונים בחברת כי"ל. בשנת 2007 שב למשרד האוצר לתפקיד המנכ"ל, שם כיהן כ-3 שנים. כיום הוא מכהן בין היתר כדירקטור במספר חברות בהן חברת הנדל"ן אלוני חץ.

בשלב ראשון אריאב יתמודד כאמור על תפקיד דירקטור בבנק. אריאב יתמודד על תפקיד דירקטור בבנק ביחד עם ראובן אדלר, בן ציון גולדפרב ויודפת הראל בוכריס שתתמודד על כהונה נוספת. מתוך ארבעת המתמודדים ייבחרו שלושה. בנוסף לכך ייערכו בחירות גם לתפקיד דח"צ. על תפקיד זה יתמודדו מנכ"ל לאומי קארד לשעבר חגי הלר וחיים דורון כהן.

הועדה למינוי דירקטורים בבנקים מציינת כי 50 מועמדים הגישו את מועמדותם לתפקיד, מתוכם ראיינה הועדה 17 מועמדים עד לגיבוש רשימת ששת המועמדים. בועדה חברים מלבד פרוקצ'יה גם ח"כ לשעבר חיים אורון, פרופ' יצחק בן ישראל וכן שני דירקטורים מבנק דיסקונט: עידית לוסקי ויהלי שפי.