הצצה לתוך אתר הסחר המקוון של שופרסל 'אמריקן אאוטלטס'

'טעות' של שופרסל, מאפשרת הצצה אל התכניות העתידיות של אתר הסחר המקוון החדש שהיא צפויה להשיק תחת השם 'אמריקן אאוטלטס'

הקולה של שופרסל / צילום: איל יצהר
הקולה של שופרסל / צילום: איל יצהר

יום לפני פרסום הדוחות הכספיים של שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, 'טעות' של החברה, מאפשרת הצצה אל התכניות העתידיות של אתר הסחר המקוון החדש שהיא צפויה להשיק תחת השם 'אמריקן אאוטלטס' (American outlets) שיאפשר רכישת מוצרים ביבוא אישי (ללא מע"מ ומכס) ממחסני ענק בארה"ב.

"אנחנו מתרגשים לבשר כי אתר אמריקן אאוטלטס בשיתוף שופרסל עולה בקרוב לאוויר, עם מגוון גדול של מוצרים במחירים מצוינים ישירות מארה"ב, והכל עם שליח עד לדלת או באיסוף עצמי קרוב לבית. אתם נבחרתם להיות הראשונים לחוות ולהתרשם מהאתר שלנו", נכתב בהודעה שנשלחה לקבוצת לקוחות.

ההודעה הזו הופצה בטעות לקבוצת לקוחות, לאחר שהיא נשלחה לעובדי החברה במהלך פיילוט פנימי. במסגרת הפיילוט, שופרסל העניקה למשתמשים הראשונים קופון הנחה בסך 30 דולר (כ-100 שקל) אשר אפשר להם להשתמש ולהתנסות ברכישה במסגרת הפיילוט שתתבצע בשלושת הימים הקרובים, וזאת לקראת השקה לציבור הרחב.

American Outlets / צילום: שני מוזס וענת ביין
 American Outlets / צילום: שני מוזס וענת ביין

לאחרונה התייחס איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל לתכניות העתידיות ולהשקת האתר ואמר כי: "מדובר במאות אלפי פריטים של אופנה ואקססוריז מארה"ב, שנמכור בלינק ישירות מתוך אתר הקניות שלנו", אומר אברכהן שמפרט כי "כל מותג שנמכר באמזון יהיה באתר שלנו בהתחלה, או בהמשך". לדברי אברכהן יימכרו בו גם מוצרים מוזלים במחירים תחרותיים, וגם מותגים מוכרים כמו נייקי, אדידס וניו באלאנס".

ברשת מתכננים למכור את המוצרים בייבוא אישי, ובכך ל'דלג' מעל הקושי איתו מתמודדים היום הקמעונאים המקומיים באונליין: כלומר ללא מכס וללא מע"מ, בהזמנות של עד 75 דולר לקניה ללקוח - ובכך לספק תחרות לאתרים הזרים. כיום מכירות האונליין של הקבוצה מהוות למעלה מ-11% ממכירות הרשת שמסתכמות בקרוב ל-12 מיליארד שקל בשנה. הכניסה של שופרסל למכירה באמצעות 'אמריקן אאוטלס' מצטרפת להרחבת הפעילות של שופרסל גם באמצעות רכישת רשת הדראגסטורים ניו פארם שהושלמה בסוף 2017, והגדילה את פריסתה ב-57 סניפים נוספים.

משופרסל נמסר בתגובה: "בטעות נשלח מייל המזמין את הלקוחות להשתתף בפיילוט. האתר עוד בתהליכי הקמה ואנו נפנה ללקוחות בקרוב בהזמנה להתחיל ולהשתמש בשירותי האתר".