אריזונה משעה את הנסיעות האוטונומיות של אובר במדינה

זאת בעקבות התאונה הקטלנית בה מכונית אוטונומית של החברה דרסה למוות הולכת רגל בעיר טמפה • מושל אריזונה: "שיפור הבטיחות הציבורית תמיד היה דגש חשוב בגישה של אריזונה לגבי נסיעות המבחן של הרכבים האוטונומיים, ואני מצפה שהבטיחות הציבורית תהיה גם העדיפות העליונה עבור כל מי שמתפעל את הטכנולוגיה הזו באריזונה"

מכונית אוטונמיט  של אובר / צילום: רויטרס
מכונית אוטונמיט של אובר / צילום: רויטרס

מדינת אריזונה משעה את האפשרות לבצע בה נסיעות מבחן של המכוניות האוטונומיות של אובר, בעקבות התאונה הקטלנית בה מכונית אוטונומית של החברה דרסה למוות הולכת רגל בעיר טמפה. מושל אריזונה, דאג דוסי, כתב במכתב למנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי כי הוא מצא את הסרטון בו תועדה ההתנגשות הקטלנית "מטריד ומדאיג" וכי הוא הנחה את משרד התחבורה של המדינה להשעות את הניסויים.

"שיפור הבטיחות הציבורית תמיד היה דגש חשוב בגישה של אריזונה לגבי נסיעות המבחן של הרכבים האוטונומיים, ואני מצפה שהבטיחות הציבורית תהיה גם העדיפות העליונה עבור כל מי שמתפעל את הטכנולוגיה הזו באריזונה" כתב דוסי לקוסראשהי, "התקרית שהתרחשה ב-18 במרץ מהווה כישלון בעמידה בציפייה הזו".

תכנית נסיעות המבחן של אובר הייתה תחת ביקורת רבה מאז התאונה. בסרטון ששחררה משטרת טמפה רואים את אליין הרצברג בת ה-49 מוליכה את אופניה שעליהם תיקים רבים בכביש חשוך לפני שהמכונית פגעה בה. בסרטון רואים גם את הנהגת ברכב, רפאלה וסקז, שתפקידה היה להשתלט על הנסיעה שנמצאת במצב אוטומטי במקרה הצורך. וסקז נראית ככל הנראה מסתכלת למטה ולא על הכביש בעת הנסיעה. ומרימה את מבטה רק כשהמכונית מתנגשת בהרצברג. מותה של הרצברג הוכרז ברגע שהגיעה לבית החולים.

אובר אמרה השבוע כי השעתה באופן זמני את הניסויים שלה ברכבים אוטונומיים בכל הערים בהם היא פועלת כעת, וכי החברה מסייעת לחקירות המקרה בכל דרך אפשרית.