ערן יעקב, ראש רשות המסים, מזכיר מה הצד החיובי של המס

וגם: מי השיקו את הספר על "התנ"ך של הפרויקטים"?

ערן יעקב, אלי כהן ורועי כהן / צילום: טל קירשנבאום
ערן יעקב, אלי כהן ורועי כהן / צילום: טל קירשנבאום

הדרך של אהוד סביון

מי השיקו את הספר על "התנ"ך של הפרויקטים"?

אהוד סביון, מי ששימש כמנכ"ל כביש 6 במשך 20 שנים, השיק בסוף השבוע את את ספרו "כביש מחבר ישראל" העוסק בהקמתו של הכביש, המשתרע לאורך 160 ק"מ, מהם 100 ק"מ של כביש אגרה.

במגדל עזריאלי בתל-אביב התקבצו דודי ויסמן, בעלי סונול; יהודה וילק, מנכ"ל דרך ארץ המפעיל, מפעילת כביש 6; פיני כהן, יו"ר קרן נוי המחזיקה 49% ממניות הכביש; יוחנן אור, מנכ"ל אלקטרה זכיינות; עו"ד יהודה רוה, היועץ המשפטי של "דרך ארץ"; ארז מלצר, יו"ר הדסה; דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים; יעקב אדרי, יו"ר קופת-חולים לאומית. סביון סיפר בגאווה שכביש 6 החל למעשה כחזון שנולד בממשלתו של יצחק רבין, והפך עם השנים לסיפור הצלחה. עוד אמר סביון כי "חוזה הזיכיון של כביש 6 הפך ל'תנ"ך' לפרויקטים במודל זה שקמו לאחר מכן".

הוא הסב את תשומת-לב הנוכחים לכך שברוח האביב והחג, תמונת עטיפת הספר מייצגת את זרי החוטמיות הפורחות בימים אלה לצד הכביש.

דורי ויסמן יהודה וילק פיני כהן אודי סביון ויוחנן אור/ צילום: דור סביון
 דורי ויסמן יהודה וילק פיני כהן אודי סביון ויוחנן אור/ צילום: דור סביון

ערן יעקב, ראש רשות המסים, מזכיר מה הצד החיובי של המס

השבוע (ב') ערכה להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, הרמת כוסית באולם "ארץ ישראל יפה" בתל-אביב, תחת הכותרת השאפתנית - יציאה מעבדות לחירות גם בימינו אנו.

הרמה להנחתה: עו"ד רועי כהן, נשיא להב, הצהיר כי "הגיע הזמן שבירושלים ידעו שעסקים קטנים לא מרמים את המדינה אלא מרימים את הכלכלה". ערן יעקב, ראש רשות המיסים הנכנס, הוסיף "תזכרו שבסופו של דבר משלמים מסים כשמרוויחים, אז אני מאחל לכם להרוויח".

במהלך האירוע, קיבל ח"כ אלי כהן, שר הכלכלה, מגן הוקרה. באו לפרגן חברות וחברי הכנסת: רחל עזריה, פנינה תמנו שטה, יעקב אשר, ועודד פורר; יוסי אלקובי, נשיא התאחדות בעלי המלאכה והתעשייה; רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים; ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח; חני סובל, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות; חיים אייזנפלד, נשיא לשכת היועצים העסקיים; איציק לוי, יו"ר ארגון מתווכי המקרקעין; אמיר ניצן, מנכ"ל הסתדרות הרוקחים; עמית בן אדירי, יו"ר איגוד הנטורפתים ואחרים.

ערן יעקב אלי כהן ורועי כהן / צילום: טל קירשנבאום
 ערן יעקב אלי כהן ורועי כהן / צילום: טל קירשנבאום

המסלול של משה קלצ'ין: יו"ר תש"ן פותח סטאז' בצינורות המקובלים

משה קלצ'ין, יו"ר תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ), הגיע השבוע למכללת כנרת שבעמק הירדן. הסיבה: השקת התוכנית במסגרתה המכללה משלבת לראשונה סטודנטים להנדסת אנרגיה במתקני החברה, כאשר השבוע כבר נקלטו הסטודנטים הראשונים שהחלו את הסטאז'. קלצ'ין, שיזם את המסלול לאחר סיור שערך להנהלת החברה במכללת כנרת, הדגיש את חשיבות הקשר שבין האקדמיה לתעשייה ואמר שבפני הסטודנטים עומדת האפשרות להיקלט כמהנדסים בחברה. הוא ציין שהצורך במהנדסי מים וביוב למשל עולה, בשל חילופי דורות - מומחי התחום הם בעיקר בני העלייה הרוסית של שנות ה-70, ולכן יש צורך בדור הבא של המומחים. עוד נכחו: שמעון אזולאי, מנכ"ל תש"ן בפועל; פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא מכללת כנרת; פרופ' אברהם שיצר, דיקן המכללה; והסטאז'רים אלה וינר ודניאל מילק. 

שמעון גפשטיין, משה קלצ'ין, שמעון אזולאי, אברהם שיצר, אלה וינר ודניאל מילק / צילום: ששון
 שמעון גפשטיין, משה קלצ'ין, שמעון אזולאי, אברהם שיצר, אלה וינר ודניאל מילק / צילום: ששון