טראמפ שב לתקוף את אמזון: "גורמת הפסדים עצומים לארה"ב"

(עדכון) - לאחר שנשיא ארה"ב דיווח על נקיטת צעדים נגד אמזון והביא אמש לנפילת מנייתה, מהבית הלבן נשמעה הבוקר צפירה הרגעה, ונמסר כי "אין תוכנית לשנות את המדיניות כלפי אמזון" • עם זאת, אחה"צ חזר טראמפ לטון התוקפני נגד ענקית הסחר המקוון - והפעם בגלוי

אמזון / צילום: שאטרסטוק
אמזון / צילום: שאטרסטוק

ממשל טראמפ השמיע הבוקר (ה') צפירת הרגעה בכל הנוגע ליחסו לענקית המסחר המקוון אמזון. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה הלילה כי לא צפוי שינוי במדיניות כלפי החברה, וציינה כי "אין לנו הכרזות, מדיניות ספציפית או פעולות שאנחנו מקדמים כרגע או שוקלים (ביחס לחברה)". 

עם זאת, אחר-הצהריים חזר טראמפ לטון התוקפני, והפעם באופן גלוי. הנשיא כתב בטוויטר: "הבעתי עוד לפני הבחירות את דאגתי מאמזון. בניגוד לאחרים, הם משלמים מעט מס או כלל לא, משתמשים בשירות הדואר האמריקאי כנער השליחויות שלהם וגורמים בכך הפסדים עצומים לארה"ב ולסגירת אלפי עסקים".

אמש (ד') איבדה מניית אמזון.קום  4.38% מערכה בעקבות דיווח באתר הפוליטי המוערך Axios, ולפיו נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ מתכוון לנקוט צעדים נגדה. לפי הפרסום, טראמפ "אובססיבי" לגבי ענקית המסחר המקוון, מאשים אותה בפגיעה אנושה בקניונים ובעסקים קטנים, ומתכנן לשנות לרעה את מדיניות המיסוי כלפיה.

"הוא (טראמפ - ד"צ) תוהה בקול רם אם אפשר להתחקות אחר אמזון באמצעות הרשויות להגבלים עסקיים או חוקי התחרות", אמר גורם המקורב בנושא ל-Axios. עוד נמסר כי עמדתו השלילית של טראמפ כלפי אמזון ומייסדה ג'ף בזוס עולה כאשר נערכים בבית הלבן דיונים על מניעת מונופולים ומדיניות המס.

טראמפ סבור כי אמזון לא רק מקבלת יחס מקל מרשויות המס, אלא גם טיפול מועדף משירות הדואר האמריקאי. "הסבירו לו בכמה פגישות שהתפיסה שלו לא מדויקת, ושלמעשה שירות הדואר מכניס הרבה מאוד כסף ממשלוחים באמזון", אמר גורם אחר. השירות אף החל לבצע משלוחים בימי ראשון בכמה ערים, מכיוון שאמזון הפכה זאת למשתלם.

ברקע הדברים עומדת גם העובדה שג'ף בזוס הוא בעלי ה"וושינגטון פוסט", חלק מתקשורת המיינסטרים שטראמפ מתעב, והנשיא סבור כי הוא משתמש בעיתון כנשק פוליטי.