רשת ישרוטל נתבעה - האגודה למלחמה בסרטן תהנה מהפיצוי

במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד ישרוטל בגין עישון באזורי הבריכה במלון, תזכה האגודה ב-375,000 לניצול ברשת • התובע ועורכי דינו יקבלו 104 אלף שקל

"העישון ברחבי הבריכה אסור"/ צילום: שאטרסטוק
"העישון ברחבי הבריכה אסור"/ צילום: שאטרסטוק

האורחים עישנו בשטח הבריכה, וישרוטל תפצה - כך קובעת פשרה במסגרת בקשה להכרה בתביעה כייצוגית שהוגשה נגד הרשת בשנת 2014.

הנוף של עשן הסיגריות במרבית בתי המלון בישראל הפך, לצערנו הרב, לחלק בלתי נפרד מאזור הבריכה או מחללים ציבוריים אחרים בשטח המלון, זאת על אף שהחוק אוסר זאת. החוק לא רק שאוסר על עישון במקומות ציבוריים, אלא שהוא גם מחייב נקיטת פעולות נדרשות למניעת עישון - כפי שטענה ישרוטל שאף נקטה. פעולות אלה יכולות לכלול בקשות מהאורחים לכבות את הסיגריה, אלא שבמקרים רבים האורחים עושים ככל העולה על רוחם - ומי שמשלם הם העסקים שהעישון נעשה בשטחם.

במסגרת הסדר הפשרה הרשת תעניק לעובדיה הדרכה אודות האזורים המותרים והאסורים לעישון באזור הבריכה. יתרה מכך, ימונה אחראי למניעת עישון בכל מלון.

מנגנון הפיצוי שנקבע בין הצדדים ייעשה בדרך של מתן זכות אירוח לאגודה למלחמה בסרטן בחלק ממלונות הרשת בשווי של 375,000 שקל. האירוח שלו זכאית האגודה יהיה תקף ל-3 שנים.

בנוסף תשלם ישרוטל 10,000 שקל לתובעת ועוד כ-94 אלף שקל לבאי-כוחה, עורכי הדין אמיר ישראלי ושלומי כהן. את ישרוטל ייצגו עורכי הדין עמית דר ויובל גרייבסקי (ת"צ: 51564-10-14).