אלון חסן פועל כדי לחזור לכהן כיו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד

חסן מנסה לשכנע את עובדים בקבוצת וואטסאפ שהקים לקיים בחירות חדשות לראשות הוועד • יחסי העבודה בנמל רעועים ממילא לאור המחלוקות בין ההנהלה לעובדים, וחזרתו של חסן לתפקיד עשויה להגביר את המתח בין הצדדים

אלון חסן / צילום: איל פישר
אלון חסן / צילום: איל פישר

אלון חסן, שזוכה בערב ליל הסדר מכל האישומים שיוחסו לו, דורש כעת לחזור לא רק למקום עבודתו הקודם בנמל אשדוד אלא גם לכהן כיו"ר ועד הציוד המכני - תפקיד אותו מילא טרם השעייתו. על פי המידע שהגיע לידי "גלובס", חסן מנסה לרתום את העובדים לתמוך בחזרתו כיושב ראש הוועד והקים לצורך כך קבוצת וואטסאפ.

ועד הציוד המכני בנמל אשדוד הוא הוועד הגדול ביותר ונחשב כבעל השפעה חזקה מול ההנהלה. בימים אלה כזכור מתנהל בנמל אשדוד מו"מ על התייעלות הנמלים במסגרת הרפורמה, זאת בעקבות הפתיחה הצפויה של הנמל החדש בעוד כשלוש שנים. המו"מ בין הצדדים מתקדם בעצלתיים, בעיקר על רקע הסכסוכים הרבים בין הוועד להנהלה שהגיעו אף מספר פעמים לשביתות ולבית הדין האזורי לעבודה.

ל"גלובס" נודע כי חסן מנסה לשכנע את העובדים לתמוך בו ולהקדים את הבחירות לוועד שאמורים להתקיים רק בעוד שלוש שנים. חסן טוען כי יוכל לקדם את השיחות מול ההנהלה ולהשיג הסכם טוב יותר לעובדים.

בוועד הנוכחי של הציוד המכני שנבחר רק לפני כמה חודשים מתנגדים לחזרתו של חסן וטעונים כי נבחרו בצורה דמוקרטית ולפיכך עליהם להמשיך במשימתם. במכתב ששלח אמש מ"מ של יו"ר הוועד המכני, אבי אבן חיים, לעובדי סקטור הציוד המכני נכתב: "אנו בדעה נחרצת כי נבחרנו דמוקרטית ויש לנו משימה לבצע . אנו חברי הוועד נושאים באחריות כלפיכם ובמקביל דורשים שתגלו אחריות ושתפסיקו מיידית להיגרר ליוזמות פיראטיות שמזיקות לכולנו".

אבן חיים מוסיף: "אני לא מבין גם את אלון, הרי מה הוא חשב לעצמו שהעובדים והבעיות בנמל יחכו לו ? העובדים סבלו וסובלים מתדמית שלילית שליוותה אותם שנים וזה נתן לגיטימציה לכולם להכניס להם בכל הזדמנות, עד שהגיע וועד שלא פחד להילחם על זכויותיהם של העובדים".

מנגד, אלון חסן, שרק לפני שלושה ימים לא הורשה להיכנס לנמל כי עדיין נמצא בהשעיה מתפקידו, כותב בוואטסאפ לעובדים: "הם נבחרו דמוקרטית.ואני מה?חוצפנים. אני סולקתי מתפקידי כי תפרו לי תיקים. בית המשפט זיכה אותי זיכוי מוחלט. הם מדברים על דמוקרטיה? למרות שבזמנו, אבי אדרי הבטיח לי שאם אזוכה, אחזור למקומי, אני לא מעוניין. אני מעונין שיהיו בחירות. ואז זאת תהיה דמוקרטיה. לתת יד, למנוע ממני להיכנס לנמל ולעשות מחטף יחד עם ההנהלה וההסתדרות, לחתום על הסכם, שיהיה רע לעובדים,זה לא יכול להיות ואסור שיהיה".

בהנהלה מסתייגים בשלב זה להביע את עמדתם בנושא, אך נדמה כי חזרתו של חסן לא תקל על ניהול המו"מ מול העובדים לצורך ההתייעלות, אלא עלולה  להקשות עליהם עוד יותר.

מהנהלת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד לומדת  את פסק הדין בעניינו של אלון חסן ומשמעויותיו. החברה פועלת בהתאם לדיני העבודה, ההסכמים הקיבוציים והוראות רשות החברות הממשלתיות . אלון חסן הינו עובד מושעה. ההחלטה בענינו תהיה רק לאחר קבלת פסק דין חלוט".