פוקס במו"מ לרכישת מחצית מרשת שילב תמורת כ-38 מיליון ש'

אם תושלם העסקה עם פוקס, הרי שרוכש רשת מוצרי התנוקות, רונן אלעד, כמעט שלא יוציא כסף מכיסו ברכישה

שבועות ספורים לאחר שרשת מוצרי התינוקות שילב נרכשה על-ידי רונן אלעד תמורת כ-75 מיליון שקל מידי מייסדיה משפחת אורן, היום (ג') התברר כי קבוצת פוקס  שבשליטת הראל ויזל מנהלת משא-ומתן מתקדם לרכישת 50% משילב מידיו לפי אותו שווי חברה.

פוקס מעוניינת לרכוש את מחצית מהבעלות בשילב תמורת כ-38 מיליון שקל, בעסקה הכוללת רכישת מחצית מהזכויות בחברה, שכוללת שתי חברות-אחיות המוחזקות כיום באופן מלא על-ידי אלעד: חברת שסק שירותי ספקים לאם לתינוק ולילד, וחברת שילב שיווק ישיר לבית היולדת.

בפוקס סבורים כי העסקה "מהווה הזדמנות עסקית בעלת פוטנציאל צמיחה אשר תאפשר לחברה לחדור לתחומי פעילות חדשים", וכן ציינו כי ההסכם בין הצדדים יאפשר לה לאחד את דוחותיה הכספיים של שילב.

לפי שעה אין ודאות להשלמת העסקה, כשלדברי גורמים בשוק זו אינה ההצעה היחידה שעלתה על הפרק.

אלעד, 53, השלים את רכישת שילב בפברואר האחרון לפי שווי של כ-75 מיליון שקל, לאחר שמייסדיה היו צפויים למשוך דיבידנד של 30 מיליון שקל טרם המכירה. כפי שנחשף ב"גלובס", קרן ההשקעות ארבל, שמובילים אמיר הסל וגבי לב, העמידה לאלעד מימון בגובה של 25-30 מיליון שקל, כך שאלעד עצמו - אם תושלם העסקה עם פוקס - כמעט ולא מוציא כסף מכיסו ברכישה.

אם תושלם העסקה, מדובר בהרחבת הפורטפוליו של קבוצת פוקס, שנחשבת לקמעונאית האופנה הגדולה בישראל, שהציגה תוצאות חיוביות בסיכומה של 2017, וזאת ברקע של תקופה מאתגרת בענף קמעונאות האופנה המקומי, שגרר את מנייתה לירידה של 9% מתחילת השנה. בפעילות השוטפת הציגה פוקס צמיחה של 11% בהכנסותיה, שהגיעו ל-1.6 מיליארד שקל, וזאת גם בזכות הרחבת הפעילות וכן שיפור בפעילות החנויות הזהות, ובשורה התחתונה רווחיה קפצו ב-17% ל-76 מיליון שקל.

הקבוצה שבשליטת ויזל פועלת בעיקר בתחום האופנה תחת שלל מותגים ביניהם זיכיונות למותגים בינלאומיים כמו פוט לוקר, נייקי ואורבן אאוטפיטרס, עם למעלה מ-300 חנויות ברחבי הארץ. לאחרונה השיקה קבוצת פוקס אתר סחר מקוון בשם טרמינל איקס, וניתן לשער כי במקרה שהעסקה תושלם, שילב תמכור את מוצריה גם בפלטפורמה זו, ובכך תחזק את מעמדה של שילב אל מול אתרי סחר בינלאומיים לבגדי ילדים כמו נקסט שגוזלים חלק הולך וצומח מהמכירות בשוק זה. כמו כן, לפוקס יש כבר פעילות קיימת בתחום בגדי הילדים, וכניסתה הצפויה לשותפות בשילב תרחיב את פעילותה זו ותשלים אותה עם מוצרי תינוקות.

רשת שילב, שנוסדה ב-1974 על-ידי בני הזוג שושי ואיציק אורן, היא רשת קמעונאית למוצרי תינוקות וילדים, המונה 74 סניפים בפריסה ארצית (מתוכם 5 סניפים באמצעות זכיינים). בשנת 2013 הושק אתר הסחר המקוון של הקבוצה.

מוצרי רשת שילב כוללים מוצרי תינוקות המהווים את עיקר מכירות הרשת (ביניהם רהיטים, עגלות, מושבי בטיחות וכיו"ב), צעצועים, מוצרי טקסטיל לעיצוב חדרים וכן מוצרי ביגוד והלבשה לתינוקות וילדים עד גיל 5. מטה חברות שילב והמרכז הלוגיסטי שלהן ממוקמים בקריית שדה התעופה.