מזג-אוויר סוער ברחבי הארץ; ייתכנו עיכובים בהפצת "גלובס"

(עדכון) - שדה דב, שנסגר מוקדם יותר לפעילות אווירית בשל מזג-האוויר, נפתח שוב • נזקי הגשמים לחקלאים בשבוע האחרון עמדו עד כה כ-14 מיליון שקל

הצפות בראשון לציון / צילום: נדב שכטר
הצפות בראשון לציון / צילום: נדב שכטר

מזג-אוויר סוער פוקד בשעות אלה את דרום ומרכז הארץ וכולל גשמים כבדים ושיטפונות. עקב מזג-האוויר הסוער, ייתכנו הערב (ד') עיכובים בהפצת עיתון "גלובס" למנויים. 

מדוברות המשטרה נמסר אחר-הצהריים כי התקבל דיווח על הצפה בקניון רוטשילד בראשון-לציון. כוח משטרה מסייע לאזרחים במקום. בשלב זה לא דווח על נפגעים.

רשות שדות התעופה הודיעה אחר-הצהריים כי שדה דב נסגר לפעילות אווירית בשל מזג-האוויר. טיסה שהמריאה מאילת תנחת בנתב"ג. "אנו קוראים לציבור הטסים לאילת ומאילת להתעדכן בחברות התעופה על טיסותיהם", נמסר מהרשות. עם זאת, בסביבות השעה 18:00 דווח כי שדה דב נפתח לתנועה אווירית. 

בנוסף, קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, דיווחה היום כי נזקי הגשמים בשבוע האחרון לחקלאים עד כה עמדו כ-14 מיליון שקל. עדיין לא ברור מה תהיה משמעות הנזקים לגבי מחירי הפירות בקיץ הקרוב

בקנט מציינים כי בעקבות מזג-האוויר הסוער שהחל בשעות הבוקר כבר התקבלו בחברה הודעות נזק מאזורים שונים בארץ, ובאם תתאמת התחזית הסוערת, היקף נזקי מזג-האוויר לחקלאים באפריל יהיה גבוה מאוד.

עוד מציינים בקנט כי ביטוח נזקי הטבע הממשלתי של החברה מכסה את רוב הנזקים, מה שמבטיח שהחקלאים לא יספגו נזקים כלכליים משמעותיים.

ברד בת"א / צילום: אלחנדרה רוזנברג
 ברד בת"א / צילום: אלחנדרה רוזנברג