היום: פגישה מכרעת בין סיידוף לבנקים בעסקת אינטרנט זהב

סיכוי סביר שבסיום הפגישה יחתמו הצדדים על מכירת השליטה בבזק • תוצאות הבחירות בדירקטוריון בזק קידמו את קיום העסקה

היום (א') צפויה להתקיים פגישה בין קבוצת סיידוף לבנקים הנושים ביורוקום, בנושא רכישת אינטרנט זהב . לאור ההתפתחויות מהימים האחרונים, נראה כי קיים סיכוי סביר שכבר מחר (ב') תיחתם העסקה למכירת השליטה בחברה המחזיקה בגרעין השליטה בבזק. הבנקים רוצים להגיע להסכם לפני שייכנס לתוקף צו הפירוק שהעניק בית המשפט לקבוצת יורוקום (הצו ייכנס לתוקפו ביום חמישי הבא).

לפי העסקה הנרקמת, נתי סיידוף ישלם במזומן עבור מניות יורוקום באינטרנט זהב 135 מיליון שקל, על 75% ממניות יורוקום באינטרנט זהב, מה שמשקף לכלל המניות של יורוקום בחברה שווי של 180 מיליון שקל - קרוב ל-30% מעל שווי השוק שלהן. תשלום על 25% מהמניות הנוספות יתבצע בסוף שנת 2019, בהתאם לשווי שלהן בשוק.

נוסף על כך תתבצע התאמה במחיר על 25% מהמניות שנרכשו בהתאם למחירן בסוף 2019 (כלומר הבנקים יקבלו על 50% מהמניות תמורה בהתאם למחירן בשוק בסוף שנת 2019, מתוך ציפייה שאינטרנט זהב תתייצב פיננסית ותשפר את נזילותה, ומניותיה יעלו).

נוסף על כך, יש בעסקה רכיב אפסייד גם על מניית בזק . אם מניית בזק תגיע ל-6.5 שקלים בשלוש השנים הקרובות (40% מעל מחירה היום בשוק), סיידוף ישלם לבנקים עוד 100 מיליון שקל. סיידוף גם מתחייב להזרים כ-130 מיליון שקל לאינטרנט זהב, ובמקביל אינטרנט זהב תפעל עצמאית לגייס עוד 70 מיליון שקל מגופים אחרים, לצורך שיפור נזילותה.

באחרונה ויתר סיידוף על חלק מהתנאים המתלים בעסקה, מה שקירב אותו להסכם עם הבנקים. צעד חשוב נוסף המקרב את העסקה לחתימתה הוא תוצאות הבחירות בדירקטוריון בזק שהתקבלו בסוף השבוע, שפיזרו את האי-ודאות לגבי מאבקי השליטה בדירקטוריון. מתוצאות הבחירות עולה כי בזק והחברה השולטת בה - בי קומיוניקיישנס - הצליחו להכניס לדירקטוריון את כל המועמדים שביקשו, ובכך ביצרו את השליטה בחברה.