גן אירועים ישלם לאורח שנפל ונחבל סכום של כמיליון שקל

לטענת התובע, מונעי ההחלקה שעל גבי הרמפה בגן האירועים היו שחוקים, והרמפה הייתה בשיפוע לא תקין • לתובע נקבעה נכות צמיתה בעקבות חבלה רצינית בידו

גיבוס היד, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק
גיבוס היד, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

גן אירועים ישלם לאורח שמעד ושבר את ידו סכום של כמיליון שקל - כך פסק בית משפט השלום בהרצליה. לתובע נקבעה נכות צמיתה בעקבות חבלה רצינית בידו.

הסיפור התרחש ביוני 2015, כאשר התובע, כיום בן 48, הגיע עם משפחתו לחגיגת בר-מצווה משפחתית בגן האירועים "איוונטו" בתל-אביב. לאחר סיום האירוע, בעת שהתובע עזב עם משפחתו את גן האירועים, כאשר הוא צועד לכיוון היציאה עם עגלת תינוק על רמפה משופעת, הוא מעד, נפל ונחבל, תוך שהוא נפגע בחלקים שונים בגופו ובעיקר ביד ימין שנשברה כתוצאה מהנפילה. השבר החמור (בעיקר באזור כף-היד) הוביל לגיבוס ידו של התובע למשך 3 חודשים.

לטענת התובע, מונעי ההחלקה שעל גבי הרמפה היו שחוקים, והרמפה הייתה בשיפוע לא תקין. עוד הוא טען כי הרמפה רעדה היות שהייתה ללא ברגים, ואלה שהיו, היו משוחררים. התובע סיפר כי אחרי האירוע הוא שוחח עם אדם שהציג את עצמו כמנהל המקום, וזה אמר לו כי פעמים רבות נופלים במקום אנשים. אותו נציג הציע לפצותו באלפי שקלים בודדים.

מגן האירועים לא הגישו כל גרסת הגנה (לרבות סירוב לקבל את התביעה מידי התובע), כך שהשופט נסמך על טענות התובע ועל חוות-הדעת הרפואית שצירף לתביעה.

בעקבות הפציעה נקבעה לתובע נכות זמנית בשיעור 100% למשך 3 חודשים, נכות זמנית בשיעור 50% למשך 3 חודשים ו-30% נכות צמיתה לאור מגבלת בתנועת המרפק וכף-היד.

עוד התייחס בית המשפט לפגיעה בפרנסתו של התובע, שהחזיק בקו לחלוקת עוגות ולכן הרבה בנסיעות ופריקת סחורות, כשהוא השתכר בממוצע בכ-12 אלף שקל בחודש. בית המשפט ערך תחשיב לאובדן ההשתכרות בחודשים שלאחר הפציעה והפסד כושר השתכרות עתידי בהתייחס בשנות העבודה שנותרו לו עד לגיל הפרישה הרשמי.

עוד שקלל בית המשפט את אובדן הפנסיה (כ-74,000 שקל) והוצאות רפואיות לעבר ולעתיד, עזרת הזולת ופיצוי בגין כאב וסבל. סך התחשיב הגיע לכ-950 אלף שקל. אל הסכום הזה צירף שכר-טרחה לעורך דין והוצאות משפט של 6,000 שקל.