טוכמאייר ורוזן חגגו עצמאות על חשבון ישראל קנדה

בעלי השליטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה חגגו בערב יום העצמאות עם מוזמנים בעלות של מיליוני שקלים • בין המוזמנים: טדי שגיא, יאיר נתניהו ומת'יו ברונפמן

ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר

טקס הדלקת המשואות, מתברר, לא היה האירוע המדובר והמושקע היחידי ביום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. גם מסיבת החג של חברת הנדל"ן הציבורית ישראל קנדה, שבשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן, התקיימה בהתאם למסורת, כשהפעם היא נערכה במתחם "בלו" (BLUE) שהקימה הקבוצה בצומת גלילות. גם במקרה של חברת הנדל"ן מדובר היה בהפקה מרשימה וגרנדיוזית במיוחד, שעלותה הסתכמה במיליוני שקלים. מי שנשאה בהוצאות הייתה ישראל קנדה הציבורית.

באורחים ניתן היה לפגוש בין היתר את: מיליארדר הנדל"ן וההייטק טדי שגיא וזוגתו יעל נזרי; יאיר נתניהו בנו של בנימין נתניהו, ראש הממשלה; איל ההון הקנדי מת'יו ומלאני ברונפמן; רחלי ולאון קופלר, יו"ר ובעלי סופר פארם ואת שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, שכמו מוזמנים אחרים, נוהג לפקוד את המסיבה המסורתית מדי שנה.

רוזן וטוכמאייר ממקדים בשנים האחרונות את עסקיהם בעיקר בחברה הציבורית ישראל קנדה, הפועלת בשוק הנדל"ן המקומי. בשלוש השנים האחרונות נסקה מניית ישראל קנדה  ביותר מ-400% לשווי של קרוב למיליארד שקל, ואף הצליחה להיכנס למדד ת"א 125, לאחר סדרת מהלכי הנפקה ומכירת מניות לגופים מוסדיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

הפרויקטים של החברה מרוכזים בעיקר באזור המרכז. בין הפרויקטים שלה בתחום קבוצות הרכישה ניתן להזכיר את הפרויקטים דה-וינצ'י ורוטשילד 17 שבמרכז תל-אביב, וכן מגדל הגימנסיה שכבר מאוכלס. עוד היא שותפה בפרויקט המגורים והמשרדים מידטאון, גם הוא במרכז תל-אביב, ועוד.

המודל העסקי של החברה מבוסס על השקעה נמוכה יחסית של הון עצמי בפרויקטים, גיוס מהיר של שותפים עסקיים, תוך החזר מהיר של ההשקעה ויצירת רווח גבוה ופיזור הסיכונים. חלק מהצלחתה של החברה בשנים האחרונות, כך אומרים גורמים בשוק, נובעת ממערך שיווק יעיל ומוצלח. אולי מסיבת יום העצמאות המושקעת היא דוגמה אחת לכך.

בסיכום שנת 2017 מציגים דוחות ישראל ישראל כי הכנסותיה נשחקו ב-29% ל-230 מיליון שקל. למרות זאת, צמצום הוצאותיה סייע לה להציג שיפור של 20% ברווח התפעולי, שהגיע ל-71 מיליון שקל, וכן היא נהנתה משינוי חיובי בסעיפי המימון. מנגד, הרווח הנקי נותר ללא שינוי מהותי, ברמה של 97 מיליון שקל. במקביל לדוחות הודיעה ישראל קנדה על חלוקת דיבידנד של 25 מיליון שקל לבעלי המניות, בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה הקובעת חלוקה של לפחות 25% מסך הרווח השנתי שלה.

עוד נזכיר, כי בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי חברת הייזום הפרטית של רוזן וטוכמאייר, קנדה ישראל, בראש קבוצת משקיעים, ביצעה השקעה ראשונה בבריטניה במסגרתה היא רכשה מגדל משרדים בשכונת וומבלי שבצפון-מערב לונדון, אותו בכוונתה להסב למגדל דירות בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון ליש"ט (קרוב לחצי מיליארד שקל). קנדה ישראל ושותפיה מתכננים למכור את הדירות שייבנו בפרויקט במחיר יעד של כ-300 אלף ליש"ט (כ-1.5 מיליון שקל), מה שלפי הצפי יניב תמורה של עד 150 מיליון ליש"ט.

הקשר האוסטרלי

בשבוע שעבר אירחה סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי משלחת בת 40 נציגות - דירקטוריות ומנהלות בתחומים שונים ביבשת האוסטרלית.

בראש המשלחת, אותה הביאה לשכת מסחר ישראל-אוסטרליה, עמדו הולי קרמר, דירקטורית בחברות אוסטרליות מעולם הקמעונאות ובשירות הדואר האוסטרלי וג'יליאן ברואדבנט, יו"רית סוויס-רה, חברת ביטוחי המשנה השוויצרית.

ברבר-צדיק הציגה מצגת על הסביבה הבנקאית בכלכלה הישראלית. על הפינטק היא אמרה כי מדובר בתחום הכרחי, שגם מעניין את הבנקים. עוד היא התייחסה גם לזווית האוסטרלית של הבינלאומי ולקשר בין המדינות. היא הזכירה כי לפני 15 שנה רכשה משפחת ליברמן, שמקורה במלבורן אוסטרליה, יחד עם איש העסקים הישראלי צדיק בינו את השליטה בבנק.

כמובן שאי אפשר היה להימנע מהזווית הנשית. ברבר-צדיק ציינה כי מדובר בבנק היחיד בישראל בו יושבות גם יו"רית וגם מנכ"לית, וכי 60% מהמנהלות הן נשים, כאשר הדבר פשוט קרה באופן טבעי, ולא משום שהוא הוגדר כיעד.

הולי קרמר סמדר ברבר-צדיק וג'יליאן ברואדבנט / צילום: תמר מצפי
 הולי קרמר סמדר ברבר-צדיק וג'יליאן ברואדבנט / צילום: תמר מצפי

משנה למנכ"ל מיקרוסופט ישראל פיתוח מגלה עקשנות

ביום שישי האחרון אירחו מרב בהט, משנה למנכ"ל מיקרוסופט ישראל פיתוח ואסף רפפורט, המנכ"ל, את חברות קהילת "באות", בה חברות נשים מקצועיות בתחומי מדעי המחשב השונים.

את האירוע שנערך במשרדי החברה ארגנו והפיקו דפנה רוזנבלום, קרין-בל פדר, ודפנה מרדכי, כאשר במסגרתו נפגשו המשתתפות עם עובדי מיקרוסופט ממחלקות החברה השונות.

עוד במסגרת המפגש נערכו סדנאות בהן התנסו המשתתפות בתחומים בהם הייצוג הנשי נמוך במיוחד, כגון מערכות משובצות, וירטואליזציה והנדסה לאחור.

בשיאו של המפגש סיפרה בהט מרב על התיכון הדתי בו למדה ובו היו בנות בלבד.

בתיכון זה הוצעה לתלמידות בגרות במחשבים או בפיזיקה, כי "רק בנים היו אמורים ללמוד את המקצועות האלה". בהט התעקשה ולמדה לבד על מנת שתוכל להתקבל לטכניון.

מרב בהט אסף רפופורט וחברי ההילה /  צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ
 מרב בהט אסף רפופורט וחברי ההילה / צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ

בונים על השקעות בבינה מלאכותית

מהשקעות נדל"ן להייטק - האנליסט גיל סידנר, מי שניהל בעבר את חטיבת הנדל"ן של הראל ומגדל; נמרוד בר שניהל את השקעות הנדל"ן במגדל; גל נדיר, שניהל השקעות נדל"ן גלובליות בכלל ביטוח ואיציק נחום שהיה אמון על השקעות נדל"ן במנורה מבטחים, מצטרפים יחד כיועצים וחברי "ועדת השקעות" בסטארט-אפ Skyline AI, המחבר בין בינה מלאכותית לעסקאות בנדל"ן מסחרי בארה"ב ללא מעורבות אדם.

הסטארט-אפ, בראשו עומד המנכ"ל גיא ציפורי ומייסדיו הם אמיר לייטרסדורף, אור הילטש, עירי עמירב וציפורי, מבוסס על תוכנה המחליפה את הגורם האנושי הגובה עמלה. במארס האחרון גייסה Skyline AI השקעת סיד של 3 מיליון מקרן סקויה קפיטל. המערכת של Skyline AI מנתחת מעל 130 מקורות מידע על נדל"ן מסחרי בארה"ב, ומבצעת חיזוי של סיכון, תשואה וערך עתידי של כל נכס בארה"ב, שלטענתה מייעל את התהליך.

אמיר לייטרסדורף אור הילטש  עירי עמירב גיא ציפורי/ צילום: סער ברודסקי
 אמיר לייטרסדורף אור הילטש עירי עמירב גיא ציפורי/ צילום: סער ברודסקי

שיחה על הדרך עם אופטימים בלתי נלאים

אנשי אקדמיה, משפטנים ופעילי זכויות אדם נפגשו בבוקר שישי בגלריית האמנות באום אל פחם, שם נערך אירוע השקה לפרויקט "עו"ד בשיחה על הדרך" של הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא שבבית ספר למשפטים במכללה למינהל.

הפרויקט כולל שיחות מצולמות עם עורכי הדין שהשתתפו במאבקים בולטים לזכויות אדם, כאשר הם מספרים על המסלול והסיבות שהובילו אותם לתחומם.

עוד במסגרת האירוע צפה הקהל בסרט אותו יצרה עו"ד פרופ' נטע זיו, פעילת זכויות אדם, חברת הנהלה בארגון איתך - משפטניות למען צדק חברתי ועד 2010 שימשה כסגנית נשיא בקרן החדשה לישראל.

פרופ' ארנה בן נפתלי, מומחית למשפט בינלאומי, רקטור המסלול האקדמי המכללה למינהל המופקדת על הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא, הציגה את עורכי הדין הפעילים למען זכויות אדם ואמרה כי הם "אופטימיים בלתי נלאים".

עוד נכחו: עו"ד דן יקיר, האגודה לזכויות האזרח; ד"ר דן ערב ופרופ' יפעת ביטון מהמכללה למינהל ואחרים.

נטע זיו, דן יקיר וארנה בן נפתלי /  צילום: עידן גרוס
 נטע זיו, דן יקיר וארנה בן נפתלי / צילום: עידן גרוס