הביקור של וולמארט בארץ הסתיים; משלחת נוספת תגיע ביוני

המשלחת הייתה אורחת של המשקיע ואיש ההיי-טק אוהד פינקלשטיין, ואנשיה נפגשנו בין היתר עם כ-20 סטארט-אפים ועם אנשי עסקים

קונים בסניף של וול מארט / צילום: רויטרס, Daniel Becerril
קונים בסניף של וול מארט / צילום: רויטרס, Daniel Becerril

בסוף השבוע האחרון הסתיים ביקורה של משלחת קמעונאית הענק האמריקאית וולמארט בישראל. בביקור, שהחל ביום שני, השתתפו 6 נציגים של הרשת, בהם מנהלת בכירה בחברה-הבת של וולמארט, סאמ'ס קלאב (sam's club), אשר אחראית על תחום הסייבר ואחראית גם על תחומי המדיה, הדיגיטל והלוגיסטיקה.

ככל הידוע, אנשי המשלחת היו אורחיו של המשקיע ואיש ההיי-טק אוהד פינקלשטיין. עם הגורמים שעמם נפגשו אנשי המשלחת נמנים כ-20 סטארט-אפים, לצד אנשי עסקים בכירים כמו אדם סינגולדה, מייסד חברת טאבולה.

מטרת הביקור שהסתיים בשישי האחרון, הייתה לבחון שיתופי-פעולה או השקעה פוטנציאליים בחברות ישראליות בתחום הסייבר. עוד נודע ל"גלובס" כי משלחת נוספת של רשת הקמעונאות הגדולה בעולם צפויה להגיע לישראל ביוני הקרוב במסגרת שבוע הסייבר. נציגים מטעם החברה מסרו כי כרגע אין בכוונתם לפתוח סניפים פיזיים בישראל. מה שכן מעניין את ענקית הקמעונאות העולמית הוא היכולות הטכנולוגיות של ישראל.

לענקית הקמעונאות וולמארט יש פעילות לא פורמלית בישראל זה כ-9 שנים, והיא משמשת כגשר שלה לחברות ישראליות. מדובר בשותפות אסטרטגית, כך שבכל פעם שיש חברה ישראלית שמעוניינת להציע טכנולוגיה חדשה לוולמארט, היא עושה עבורה את החיבור.

סאמ'ס קלאב הוקמה ב-1983 ונקראת על שם מייסד וולמארט, סאם וולטון. בינואר האחרון וולמארט דיווחה על סגירה של כ-63 מסניפיה, המהווים כ-10% מהפעילות שלה. וולמארט, שנוסדה ב-1945, מפעילה כיום בעולם כ-11,600 חנויות תחת 63 מותגים ותתי-רשתות. היא נסחרת לפי שווי שוק של 310 מיליארד דולר ומעסיקה 2.3 מיליון עובדים. מלבד בארה"ב פועלת וולמארט זה שנים רבות במדינות בצפון ודרום אמריקה, אסיה, אפריקה ואירופה, בדרך כלל בתתי-רשתות אחרות.