שיכון ובינוי מחדשת אנרגיה בתל-אביב

וגם: מדוע הגיעה הנהלת בנק דיסקונט לאירוע ברגל?

יורוג'ן פתחה את המסחר בנאסד"ק

רון בנצור, המנכ"ל, נותן טיפ ליזמי ביומד

שנה לאחר הנפקתה בנאסד"ק, פתחה הנהלת חברת הביומד יורוג'ן פארמה - רון בנצור, המנכ"ל; גיל חכים, נשיא החברה בישראל; וחברי הדירקטוריון פרד כהן ורן נוסבאום - את המסחר בבורסה.

יורוג'ן הישראלית מפתחת טיפולים למחלות אורולוגיות, תוך התמקדות באורו-אונקולוגיה, והיא נחשבת לאחת החברות הישראליות הבולטות בארה"ב. המניה נסקה בעיקר על רקע מעורבותו של פרופ' אריה בלדגרין כיו"ר החברה. בתקופה מאז הונפקה החברה בלדגרין הפך מאיש ידוע ומצליח לאחד הכוכבים הבולטים של תחום הביוטק, והוא מגייס בקלות הון לכל מיזם שבו הוא נוגע. מעורבותו הפעילה יחסית במיזם הישראלי נותנת לו רוח גבית, אותה מנצל היטב המנכ"ל בנצור, שמיטיב לדבר עם שוק הון האמריקאי, כפי שהוכיחו שתי הקדנציות הקודמות שלו בחברות קריקס ואקס.טי.אל. בתקופה בה החברה נסחרת, חידד בנצור עבור השוק את הכיוון האסטרטגי שלה למיקוד בסרטנים של דרכי השתן העליונות, שאין בהם היום טיפול אפקטיבי.

על הפודיום אמר בנצור כי "התקדמנו בניסויים הקליניים ונהנינו מתחילת הדרך באמון המשקיעים והמניה הציגה עליה של למעלה מ-300%. בחודש הבא נציג את תוצאות הניסוי של החברה ואני מקווה שעד סוף שנת 2019 נקבל את אישור ה-FDA".

לשאלה, איזו עצה הוא היה נותן לחברות ביומד אחרות, ענה בנצור שהן חייבות לראות תמיד רק את הלקוחות לנגד עיניהן.

רן נוסבאום, גיל חכים, רון בנצור ופרד כהן / צילום:  Libby Greenr
 רן נוסבאום, גיל חכים, רון בנצור ופרד כהן / צילום: Libby Greenr

מצאו מזור: דירקטוריון מצלאוי החליט לאשר את תנאי המנכ"ל

לאחר שבעלי המניות בחברת הנדל"ן מצלאוי הערימו בשבוע שעבר קשיים על תנאי העסקת המנכ"ל החדש, ערן מזור, החליטו ועדת התגמול ודירקטוריון מצלאוי לאשר בעצמם את תנאי העסקתו, וכן את מדיניות התגמול. כפי שקרה בעבר במקרים אחרים, אישור הדירקטוריון התקבל בהתאם לסעיף בחוק החברות המאפשר לדירקטוריון לעשות זאת, גם במקרה של התנגדות האסיפה הכללית של בעלי המניות.

בעניינו של מזור, הצפוי ליהנות ממשכורת בעלות שנתית של כ-1 מיליון שקל וממענק שנתי מקסימלי של 5 מיליון שקל על בסיס תוצאות החברה, ציינו במצלאוי בין היתר כי "תנאי ההעסקה הינם מקובלים וסבירים", וכי אישורם "הינם לטובת החברה".

גם לגבי מדיניות התגמול סבור הדירקטוריון כי היא "לטובת החברה", ומבוססת על כמה עקרונות ובהם קידום מטרות ויעדי החברה, עידוד התחשבות בסיכונים, התאמת תמהיל חבילת התגמול לגודל החברה ויצירת תמריצים ראויים לנושאי המשרה.

עיקר פעילותה של מצלאוי, שבשליטת היו"ר סמי מצלאוי ושותפו אליהו קנפלר, מתרכז בייזום פרויקטים למגורים בישראל, ובנוסף היא עוסקת בנדל"ן מניב. מזור כיהן כסמנכ"ל הכספים של מצלאוי במשך 5 שנים, מאוקטובר 2012 ובספטמבר האחרון החליט לסיים את תפקידו, לטובת תפקיד דומה בחברת הנדל"ן חנן מור, אולם שבועות ספורים לאחר מכן שינה את החלטתו בעקבות הצעת מצלאוי לעמוד בראשה. מניית מצלאוי התחזקה בשנה האחרונה ב-13% ומשקפת לחברה שווי של כ-90 מיליון שקל.

סמי מצלאוי / צילום: שלומי יוסף
 סמי מצלאוי / צילום: שלומי יוסף

שיכון ובינוי מחדשת אנרגיה בתל-אביב

וגם: מדוע הגיעה הנהלת בנק דיסקונט לאירוע ברגל?

שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת זכתה במכרז של רשות החשמל להקמת חווה סולארית בהספק 20 מגה וואט, ולפיכך חגגו אמש (א') נציגי החברה יחד עם הנהלת בנק דיסקונט ופסגות, מממנות הפרויקט בסך 200 מיליון שקל. בתוכנית: הרמת כוסית וארוחת ערב לא פורמלית במלון לילי&בלום בתל-אביב.

הזוכים במכרז התחייבו להשלים את הקמתן של תחנות הכוח הסולאריות בתוך שנה ו-9 חודשים מרגע הזכייה. ברקע, נזכיר, מתנהלת חקירה בנוגע למתן שוחד לכאורה של בכירים בחברה-הבת של שיכון ובינוי המרכזת את פעילות התשתיות והבנייה הבינלאומית של הקבוצה.

הגיעו להרים כוסית ואת המורל: יובל דגים, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי; נבות בר, מנכ"ל אנרגיה מתחדשת; לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית דיסקונט; אורית אלסטר, ראש החטיבה העסקית בבנק; ברק סורני, מנכ"ל פסגות; עו"ד איתן גפן; ואחרים.

עוד נמסר כי "כדי לשמור על הסביבה", דאגו נציגי דיסקונט לוותר על הרכב, ולעשות דרכם לאירוע ברגל ממשרדי הבנק. מדדנו. מדובר בכ-300 מטר. בערך 3  דקות צעידה.

אורית אלסטר, לילך אשר טופילסקי, יובל דגים, ברק סורני ונבות בר/ צילום: אבשלום ששוני
 אורית אלסטר, לילך אשר טופילסקי, יובל דגים, ברק סורני ונבות בר/ צילום: אבשלום ששוני

הקשר הצפון-אמריקאי

וגם: מה היתרון של שוק ההון הקנדי?

הבוקר (ב') הגיעה לישראל משלחת ובה נציגים מהבורסה OTC Markets האמריקאית ונציגי CSE הבורסה הקנדית. המטרה: לחשוף בפני חברות משוק ההון הישראלי את שיתוף-הפעולה שבין השתיים, מה שיכול לאפשר לחברות ישראליות לגייס הון בקנדה ולהיסחר במקביל בארה"ב.

עם הגעתם, ערכה פירמת PwC קסלמן וקסלמן מפגש במשרדי החברה בתל-אביב, בו נכחו כ-50 מנכ"לים ומנכ"ליות, מנהלים ומנהלות בסטארט-אפים מקומיים הפועלים בעולם הייעוץ הפיננסי וההייטק. ירון וייזנבלוט, שותף בכיר בפירמת PwC, הציג את היתרון שבשת"פ - חיסכון משמעותי בעלויות וללא צורך בתהליכים מורכבים ורגולטוריים שמאפיינים לרוב את תהליך הפיכתן של חברות לציבוריות.

ריצ'רד קרלטון, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך הקנדית, אמר בין ביתר כי "היתרון הבולט בלהיות חברה ציבורית בשוק ההון הקנדי הוא שזה זול משמעותית ביחס לבורסות אחרות בעולם".

בהמשך תקיים המשלחת שולחן עגול עם מנכ"לים בחברות פרטיות וציבוריות בישראל, לצד קרנות אקוויטי, כדי לדון בהזדמנויות הקיימות בישראל לחברות המבקשות להרחיב את פעילותן ולקבל דריסת רגל בשווקים הפיננסיים בארה"ב וצפון אמריקה.

במפגש הבוקר נכחו: ג'ייסון פלטרוביץ, סגן נשיא בקבוצת OTC Markets וכריס קינג, סגן נשיא בכיר; רובי סולימאן, שותף בכיר וראש חטיבת הייעוץ ב-PwC; רוני יגרמן, שותף וראש חטיבת השקעות בנקאיות בקבוצת אלוני האפט: דן ויגדור, מנכ"ל HackerU, אבנר בן-אהרון, מנכ"ל PhytoPharma ; מקסים גולדשטיין, מנכ"ל Sowillo Energy ואחרים.

ריצ'רד קרלטון  ג'ייסון פלטרוביץ כריס קינג ורובי סולימאן / צילום: דורין פוקסברונר
 ריצ'רד קרלטון ג'ייסון פלטרוביץ כריס קינג ורובי סולימאן / צילום: דורין פוקסברונר

מנגישים את חשיבות ההנגשה

מי הגיעו לפתיחת ועידת נגישות ישראל, ומי זכו להוקרה

ועידת נגישות ישראל השישית, נפתחה היום במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. פתחו את היום: יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראל, שפתח את הוועידה יחד עם אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים ויעל דרומי, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת מחזיקי עניין. זאת, במסגרת שיתוף-פעולה בין הבנק לעמותה.

עוד נכחו: עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל; זיו אבירם, נשיא ומנכ"ל אורקם; שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו; בנג'י סינגר, מנכ"ל WeWork ישראל; מארק און, מנכ"ל GETT ; עו"ד איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה 15 של מרכז השלטון המקומי; ויקטור קליס, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות בעיריית ניו-יורק, ארה"ב; לואיס גלגוס, שגריר אקוודור בז'נבה ונשיא ארגון G3ict, לקידום הנגשה של טכנולוגיות מידע ותקשורת בעולם; היזם משה גאון, מבעלי גאון אחזקות; מני אברהמי, מנכ"ל יפעת תקשורת ואחרים.

בוועידה הוענק לראשונה פרס מקדם התקשורת בישראל יחד עם יפעת תקשורת. הפרס הוענק לתוכנית הרדיו יהיה בסדר בגלי צה"ל, על כך שעסקה בנושאי נגישות בשנה האחרונה. אביב לביא, נעמי רביע ולינוי בר גפן קיבלו את הפרס בשם התוכנית.

אריק פינטו יובל וגנר ולואיס גלגוס  / צילום: אביב גוטליב
 אריק פינטו יובל וגנר ולואיס גלגוס / צילום: אביב גוטליב