"כך השיג המוסד את מסמכי הגרעין במחסן מוזנח בטהראן"

בכיר ישראלי ל"ניו-יורק טיימס": המוסד גילה את המחסן בפברואר 2016 וניטר את האתר, עד שסוכניו פרצו למחסן בסוף ינואר אשתקד, לקחו עימם את המסמכים והבריחו אותם לישראל באותו לילה • ראש המוסד, יוסי כהן, דיווח על המבצע לטראמפ בביקורו בוושינגטון בינואר השנה

בנימין נתניהו במצגת על הגרעין האיראני \ צילום: רויטרס
בנימין נתניהו במצגת על הגרעין האיראני \ צילום: רויטרס

"ניו-יורק טיימס" מגלה היום (ג'), מפי מקור ישראלי, כיצד הצליח המוסד להשיג את מאגר המידע האיראני שעליו ביסס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את המצגת שלו על תוכנית הגרעין של איראן.

פקיד ישראלי בכיר סיפר לעיתון, כי איראן הגבירה את מאמציה להסתיר את קיומה של תוכנית הגרעין שלה לאחר שחתמה על ההסכם הגרעיני עם החברות הקבועות במועצת הביטחון וכן גרמניה ב-2015. ב-2017, העבירו האיראנים את מסמכי פרויקט הגרעין שלהם לאתר סודי בטהראן שנראה כ"מחסן מוזנח".

נתניהו חשף טפח מהמבצע הסודי בנאומו. "רק איראנים מעטים ידעו על כך, מעטים מאוד", הוא אמר בגאווה. "וגם מעט ישראלים".

לדברי הפקיד הבכיר, המוסד גילה את המחסן בפברואר 2016 ומאז נוטר המקום דרך קבע. לילה אחד, בסוף ינואר 2017, פרצו סוכני המוסד למחסן, רוקנו אותו מהמסמכים המקוריים והעבירו את השלל לישראל עוד באותו לילה.

ראש המוסד, יוסי כהן, דיווח על המבצע לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בביקור בוושינגטון בינואר השנה, לדברי המקור הישראלי. הוא הסביר כי פרק הזמן הארוך בין הפריצה לבין פרסום המידע בפומבי נובע מהעובדה שנדרש זמן רב לנתח את המסמכים, שרובם המכריע נכתב בפרסית.