אלמנת פואד מבקשת מביהמ"ש את הכסף והפנטהאוז בחזרה

דרורה (דולי) בן-אליעזר טוענת כי כיוון שפואד נפטר במהלך המשפט ולא הורשע בפלילים, לא ניתן לחלט את רכושו • מבקשת גם לבטל את כתב האישום שהוגש נגד בעלה

דולי בן-אליעזר / צילום: שלומי יוסף
דולי בן-אליעזר / צילום: שלומי יוסף

הבוקר (ג') התייצבה בבית המשפט אלמנתו של השר המנוח בנימין (פואד) בן-אליעזר, דרורה (דולי) בן-אליעזר, שמבקשת לשחרר לידיה את הרכוש שתפסה המשטרה במסגרת חקירתו של בעלה בפרשת "נניקשווילי-פואד".

בבקשה שהגישה לאחרונה לבית המשפט, טוענת האלמנה כי יש לשחרר לידיה סך של 575 אלף דולר שהיו בכספת של פואד ונתפסו על-ידי המדינה וכן מחצית מהפנטהאוז ביפו שנתפס אף הוא במסגרת הפרשה. עוד ביקשה בן-אליעזר לבטל את כתב האישום שהוגש נגד בעלה המנוח, אשר נפטר בחודש אוגוסט 2016.

לטענת האלמנה, המיוצגת על-ידי ע"ד מירב לוי, יש לבטל את האישומים כנגד פואד המנוח ולשחרר את הרכוש לידיה בהתאם להוראות סעיף 236 לחוק סדר הדין הפלילי, הקובע כי במקרה שאדם נפטר, ייפסק כל הליך פלילי כנגדו.

בהקשר זה טענה בן-אליעזר כי בשל העובדה שבעלה נפטר לפני כשנתיים, ולאור העובדה שהוא לא הורשע בהליך פלילי - לא ניתן למצות אתו את הדין, ולא ניתן לחייב אותה לשאת בעונש. על כן טענה עורכת דינה כי יש לשחרר את הכספים שחולטו וכן את הנכס שנתפס.

עוד טוענת האלמנה כי יש לקבל את בקשתה לשחרור הרכוש גם לאור הוראות חוק איסור הלבנת הון, הקובעות כי הכלל בדבר החילוט יחול רק במקרה של הרשעה.

הגם שהאלמנה התייצבה היום לדיון יחד עם עורכת דינה, נקבע כי הדיון בבקשתה יתקיים במועד אחר.