בזק בולטת גם השבוע: הפרסומת הכי זכורה והכי אהובה

גיאוקרטוגרפיה: שיעורי הזכירות לפרסומת, שבה מככב הזמר עומר אדם לצד הפרזנטור גידי גוב, גבוהים בכ-266% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, שעומד על 9%

קמפיין בזק עם עומר אדם / צילום: מסך
קמפיין בזק עם עומר אדם / צילום: מסך

שתיים מהמפרסמות שהכי בלטו בחודשים האחרונים הן בזק ו-yes, שעלו לאחרונה עם פרסומות חדשות. הפרסומת לבזק עם הזמר המצליח עומר אדם, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, ממשיכה גם השבוע להיות הזכורה, האהובה והמושקעת ביותר. 

למעשה, ככל שעוברים הימים, והפרסומת באוויר, הדבר מוסיף לה באופן טבעי קפיצה נוספת בזכירות, אבל ברמה גבוהה דרמטית מאחוזי הזכירות הממוצעים של הפרסומות המובילות - ובוודאי שיחסית לפרסומות "רגילות". לפי הנתונים, שיעורי הזכירות לפרסומת גבוהים בכ-266% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.0%.

בנוסף מככבת הפרסומת של בזק גם בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר. שיעורי האהדה אליה לא השתנו יחסית לשבוע שעבר, והם עדיין גבוהים מאוד - 20% מעל הממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד על 26.9%. גם ההשקעה בפרסומת גבוה מאוד באופן יחסי: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בפרסומת הושקעו כ-1.6 מיליון שקל.

השבוע עלתה כאמור פרסומת חדשה של yes - השלישית בכיכובה של "הילדה אמלי", וגם הפעם רושמת הפרסומת, באמצעות מקאן תל-אביב, נתוני זכירה ואהדה גבוהים מאוד.

נציין כי שתי הפרסומות לבזק ול-yes יצרו ליגה משל עצמן באופן שבו הן נתפסות אצל הקהל, וכל אחת בדרכה היא חלק משפה כוללת, ברורה ומאובחנת. במקרה של בזק מדובר בשילוב בין כוכב מצליח שמצטרף לפרזנטור הקבוע גידי גוב, שיר קליט שהותאם למסרים של הפרסומות, הרבה הומור והפקה מאוד מושקעת. 

יש שיגידו שעם השקעה כה גדולה לא ממש קשה לייצר תוצאה כזאת, אבל המציאות והנתונים מוכיחים כי יש לא מעט פרסומות מושקעות כספית שלא מצליחות להגיע לנתונים הפנומנליים שאליהם מצליחות הפרסומות של בזק להגיע. 

במובן מסוים ההישג של מקאן עם פרסומות yes הוא אפילו גדול יותר: ללא פרזנטור מוכר ועם תסריט משובח ומצחיק, הם הצליחו לייצר פרסומת שעומדת בכל מבחן של תוכן איכותי - סדרת קאלט שמהנה לצפות בה.

עוד עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עומד על 633 - נמוך ממספר הפרסומות ששודרו בשבוע השני בחודש אפריל (545). כמו כן, סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-35.7 מיליון שקל, גבוה בהשוואה לתקציב הכולל שהיה בשבוע השני בחודש אפריל (27.8 מיליון שקל). 

פרסומות
 פרסומות