חברת מציאות מדומה ישראלית נרכשת ב-1.2 מיליון דולר

חברת טקאנטו, שמפיקה סרטוני VR ב-360 מעלות ופועלת בסינגפור, נרכשת ע"י חברת ההפקות Vostok VR • היקף ההשקעה בחברה עד כה נאמד ב-100 אלף דולר

אריאל טלבי, מנכ"ל ומייסד טקנטו / צילום: תמר מצפי
אריאל טלבי, מנכ"ל ומייסד טקנטו / צילום: תמר מצפי

מיזוג בעולמות המציאות המדומה: חברת ההפקות Vostok VR רכשה את חברת TaKanto (טקאנטו), חברת הפקת סרטוני VR ב-360 מעלות הפועלת בסינגפור, שמייסדיה ישראלים. העסקה מוערכת בהיקף של 1.2 מיליון דולר ועוד מיליון דולר כשווי מוערך כעמלות מרווחים עתידיים ב-3 השנים הבאות (כתלות בביצועים). היקף ההשקעה בטקאנטו עד כה נאמד ב-100 אלף דולר (הון עצמי), כך שמדובר באקזיט נאה בכל קנה מידה.

הרכישה מגיעה אחרי כמה שיתופי-פעולה בין השתיים שכללו בין היתר הפקת פרויקטים למותגים בינלאומיים, בהם נסטלה וג'ונסון אנד ג'ונסון.

עם לקוחותיה של טקאנטו נמנות חברות בתחום הרפואה וחברות תעופה ותיירות, בהן אייר אסיה. השימוש בטכנולוגיה של מציאות מדומה נמצאת בפריחה בתחום התיירות והתעופה ויותר ויותר ספקי תיירות משתמשים בטכנולוגיה כדי להמחיש לנוסעים יעדים פוטנציאליים לחופשה בין היתר.

שיתוף-הפעולה בין טקאנטו עם חברת התעופה האסייתית כלל, בין היתר, הפקת ענק לרגל חגיגות ה-50 לאיחוד מדינות דרום אסיה (ASEAN, ארגון פוליטי וכלכלי של ארצות דרום-מזרח בהן תאילנד, אינדונזיה, מלזיה, סינגפור והפיליפינים). מדובר בהפקה הגדולה ביותר בתולדות אייר אסיה והיא כללה מאות סצנות שצולמו בעשרות ערים ובאתרים בולטים במדינות החברות באיגוד. הצילומים נלקחו באמצעות, רחפנים, מסוקים, באמצעות כלי שייט מגוונים וצילומים תת-ימיים על-ידי כלים מיוחדים. פרויקט זה זכה לתהודה והתוצאה מדברת בעד עצמה.

Vostok VR פועלת מסינגפור ומדרום קוריאה ובין לקוחותיה רשימה של סוכנויות מדיה וחברות המדיה בהן ערוץ דיסקברי, ספרינג וערוצים מקומיים בטלוויזיה במדינות אסיה.

אריאל טלבי, מייסד ומנכ"ל טקאנטו, מסר כי "זו זכות גדולה וכבוד לחברה להירכש על-ידי מותג VR מכובד כמו Vostok VR". טלבי ישמש כחבר הנהלה מייעץ כשהוא מאמין כי המיזוג בין שתי החברות הבולטות בעולמות ה-VR בסינגפור יאפשר למקסם את תעשיית ה-VR במדינות אסיה. ויטלי נחייב, מייסד ומנכ"ל Vostok VR, התייחס אל הרכישה כ"הגיונית לחלוטין" אחרי שיתוף-הפעולה המוצלח בין שתי החברות שהוביל ליותר מ-100 פרויקטים בטכנולוגיית VR.