אייסיקיור הציגה את תוצאות הטיפול בסרטן השד; המניה טסה

בקבוצת ניסוי שנעשתה בקרב 146 נשים, רק מטופלת אחת הראתה סימנים של חזרת המחלה • מניית החברה השלימה זינוק של 330% בשנה, והיא מוערכת בשווי של 93 מיליון שקל

מניית חברת הביומד אייסקיור מדיקל , העוסקת במחקר, פיתוח ושיווק מכשור רפואי לטיפול זעיר פולשני בגידולים סרטניים באמצעות הקפאתם וללא צורך בניתוח, קפצה היום ב-137% במחזור ענק.

החברה, הנמצאת בשליטת המשקיע הסיני לי הייקסיאנג, חשפה אמש בכנס בארה"ב נתונים שהתקבלו מניסוי מניסוי ה-ICE3 שהיא עורכת בימים אלה בקרב 146 חולות סרטן השד. הניסוי, שנערך ב-18 בתי חולים ומרפאות מובילים בארה"ב, כולל נשים בגיל 50 ומעלה (גיל ממוצע 76), החולות בסרטן שד בסיכון נמוך, בשלב מוקדם, המתבטא בגידולים בקוטר של עד 1.5 ס"מ, סוג המהווה כ-60% ממקרי סרטן השד המאובחנים מידי שנה.

מהנתונים שפרסמה החברה עולה כי רק מטופלת אחת הראתה חזרה של הסרטן. מתוך 145 המטופלות, 103 מטופלות נמצאות בתקופת מעקב של כמעט שנתיים.

בניסוי לא נצפו סיבוכים משמעותיים. כמו כן, עולה מהדיווח, כי 76% מהנבדקות חזרו לפעילות יומיומית מלאה 48 שעות לאחר מכן, כאשר 95% מהמטופלות והרופאים דיווחו על שביעות רצון מהתוצאות הקוסמטיות.

במסגרת הניסוי עוברות המטופלות הליך רפואי של כ-20-40 דקות במרפאה באמצעות המערכה שפותחה בחברה (IceSense3 ) ללא ניתוח או אשפוז, אשר זמן קצר לאחריו משוחררת המטופלת לביתה, לתקופת מעקב של 5 שנים כמקובל.

בעקבות פרסום התוצאות מניית החברה זינקה, כאמור, השלימה עלייה של 330% בשנה האחרונה ושוויה של איסיקיור הגיע לכ-93 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה, אייל שמיר, ציין היום כי "הקפאת גידולים סרטניים בשד בשלבים מוקדמים מהווה חלופה זעיר פולשנית בטוחה ויעילה לניתוח, ללא הסיבוכים וחוסר הנוחות שבניתוח, וללא אשפוז. תוצאות אלו מצטרפות לתוצאות ביניים דומות מניסוי המעקב הקליני העצמאי הנערך מאז 2014 על ידי ד"ר איסוקה פוקומה ביפן, וכולל כ-300 חולות בסרטן שד בשלב מוקדם. מתוצאות אלו עולה כי בלמעלה מ-150 חולות אשר עברו תקופת מעקב שבין 3-5 שנים, נצפה שיעור חזרה נמוך מ-1%. אנו פועלים תמידית לשיפור יכולות המערכות שלנו בהתאם לביקוש בשוק, להרחבת הטיפול בסוגי סרטן נוספים, כגון ריאות, כבד, כליות ועצמות".