ביתו של מיקי גנור עד המדינה בפרשת הצוללות - נפרץ הלילה

הבית שברמת השרון נפרץ הלילה וממנו נגנבו בין היתר לפטופ שעליו חומר רב • גנור הינו עד המדינה המרכזי בפרשת הצוללות, בה מעורב עורך דינו של ראש הממשלה דוד שמרון

ביתו של מיקי גנור
ביתו של מיקי גנור

הלילה אירעה פריצה לאחד מן הבתים של מיקי גנור. בני המשפחה, זוגתו של גנור וילדים קטינים היו בבית בעת הפריצה. בשעות הבוקר פנה גנור למשטרת גלילות, המשטרה האזורית של רמת השרון וצוות בילוש נשלח למקום. תוך זמן קצר הבינו השוטרים מיחידת גלילות שביתו של עד המדינה בפרשת הצוללות (3000) הוא זה שנפרץ והפנו את תיק החקירה ליחידה הפועלת מלהב 433 בלוד. חוקרי משטרת להב הגיעו לבית במהלך שעות הבוקר ופתחו בחקירה. מן המקום נגנב לפטופ ועליו מידע רב. הפורצים, כך עולה, נכנסו לתוך הבית כשהם ללא נעליים ועם מסיכות סקי. את פרטי המקרה אישרו לו שני מקורות נפרדים.

מיקי גנור נעצר ונחשד בחשד למתן שוחד בפרשת הצוללות וכלי השיט שנה שעברה. ביולי 2017 הוא חתם על הסכם עד מדינה לפיו ייגזר עליו עונש של שנת מאסר וקנס של 10 מליון ש״ח. מעמדו כקונסול כבוד של קפריסין בוטל. גנור שימש כמתווך בעסקאות ביטחוניות גדולות ואמור היה לקבל עמלות עתק של עשרות מיליוני אירו מעסקאות רכש בתחום השיט. חקירת תיק 3000 התפוצצה באוקטובר 2016 בתחקיר שפרסם העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 10 ובו פרסם שעורך דינו ובן דודו של נתניהו, עו״ד דוד שמרון שימש גם כפרקליטו של גנור, נציג החברה הגרמנית טיסנקרופ בישראל. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כינס את בכירי הפרקליטות בנובמבר 2016 והחליט בשלב הראשון שאין במידע דבר המצריך לערב את המשטרה בחקירה כי אין חשד לפלילים.

אולם כעבור כ 4 חודשים שינה פרקליט המדינה שי ניצן (בתיאום עם היועמ״ש) את הגישה והוחלט לפתוח בחקירה פלילית, תוך שבהודעתו הדגיש שראש הממשלה אינו חשוד בפרשה.

נתניהו אמור היה למסור עדות למשטרה כמי שבקי בפרטים של העסקאות השונות וכמי שדחף להוצאתן לפועל, אך עד עתה הוא לא תושאל בנוגע לכך.