מדיוונד של כת"ב קיבלה פניות נוספות בנוגע לעסקה אסטרטגית

לפי הערכות, מדובר במגעים לרכישת המוצר המוביל שלה שנמצא כיום בניסויים בארה"ב

חברת הביומד מדיוונד (MediWound), הנמצאת בשליטת כלל ביוטכנולוגיה  (35%), קיבלה פניות ממספר גורמים אסטרטגיים, ככל הנראה בנוגע לרכישת המוצר המוביל שלה הנמצא כיום בניסויים בארה"ב. החברה, שפיתחה ומשווקת תרופה לטיפול בכוויות ונמצאת בתהליך פיתוח וניסויים קליניים בתרופה לשוק הגדול יותר של ריפוי פצעים כרוניים, דיווחה לראשונה לפני כחודשיים כי קיבלה פנייה לבחינת עסקה אסטרטגית פוטנציאלית מחברה אחרת. כעת, כאמור, היא מעדכנת כי קיבלה פניות נוספות, שבעקבותיהן מתקיימים מגעים בין הצדדים. עוד מסרה מדיוונד כי דירקטוריון החברה שכר את שירותי בנק ההשקעות Moelis Company, המתמחה בעסקאות מיזוג ורכישה, כדי לסייע לה במגעים.

מדיוונד  נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-160 מיליון דולר לאחר ירידה של 13% במניה בשנה האחרונה ואילו שוויה של כלל ביוטכנולוגיה הצטמק לכ-452 מיליון שקל לאחר ירידה של 23% בשווי המניה בשנה האחרונה.

שוק הכוויות מוערך בכמה מאות מיליוני דולרים, בעוד שוק הטיפול בפצעים מוערך במעל מיליארד דולר. כ-1.3 מיליון חולים שסובלים מפצעים כרוניים על רקע סכרת או אי ספיקה ורידית, עוברים תהליך של הטריית פצע מידי שנה (כלומר, סילוק חומרים זרים כדי לסייע בהחלמת הפצע). מדיוונד פיתחה שיטה להטריה ללא ניתוח, בטיפול פשוט ומדויק יותר.

בשלב האחרון של הניסויים

המוצרים של מדיוונד מיועדים להטריה של כוויות ופצעים כרוניים, כלומר להסרה של רקמה מתה. כיום תהליך זה מבוצע בניתוח, כחלק מן הטיפול בפצע או בכווייה. המוצר מופק מצמח האננס. בניסויים שערכה החברה היא הראתה כי בשימוש במוצר מגיעים להסרה של 100% מהרקמה כמעט ללא פגיעה ברקמה בריאה.

המוצר העיקרי של החברה כבר משווק באירופה, אולם בשל השוק הקטן והקושי בהשגת שיפוי ביטוחי למוצר שיש לו תחליף, המכירות עדיין נמוכות, והגיעו ברבעון הראשון של 2018 ל-520 אלף דולר בלבד, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בארה"ב המוצר נמצא בשלב הניסויים הקליניים המתקדמים (שלב III). בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של 4.6 מיליון דולר ברבעון ובקופתה נותרו בסוף מארס מזומנים בהיקף כ-33 מיליון דולר.

מדיוונד הונפקה לראשונה בנאסד"ק ב-2014, כשגייסה כ-75 מיליון דולר במחיר של 14 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 5.95 דולר. לאחר ההנפקה הידרדרה המניה עד לשפל של 3.90 דולר בתחילת פברואר השנה ומאז היא מתאוששת.