המשבר בארגנטינה הגיע לת"א: האג"ח של אי.די.בי צונחות

צניחת שער הפסו הארגנטיני מול הדולר מעוררת חששות ממשבר כלכלי בארגנטינה שיפגע בעסקיו שם של בעל השליטה בשתי החברות, אדוארדו אלשטיין, וביכולתו לתמוך בהן • סדרה ט' של אי.די.בי מאבדת כ-8% וסדרה י"ד צונחת ב-5.5% • גם סדרות האג"ח של דסק"ש נופלת - סדרה י' מאבדת כ-1.7%

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חלק מסדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח ודיסקונט השקעות (דסק"ש), שבשליטת אדוארדו אלשטיין, רושמות היום (ד') ירידות חדות, על רקע הצניחה בשער הפסו הארגנטיני מול הדולר, והחששות ממשבר כלכלי בארגנטינה שיפגע בעסקיו של בעל השליטה אלשטיין, וביכולתו לתמוך בשתי החברות. "ההכנסות של אלשטיין בחלקן הגדול בפסו, בעוד שההתחייבויות שלו דולריות", אמר היום גורם בשוק ההון, שהתייחס לפתיחת התשואות החריגה, ושאמר שגם לחדשות לגבי עסקיו בישראל השפעה בעניין.

סדרה ט' של אי.די.בי  צונחת בכ-6% והתשואה עלייה עומדת על 9% (מח"מ של 5.1 שנים), ואילו סדרה י"ד  צונחת בכ-3% לתשואה של כ-8% (מח"מ של 4.6 שנים). בדסק"ש רושמת סדרת אג"ח י'  ירידה של 1.5% לתשואה של 6.5% (מח"מ של 6.1 שנים) ואילו סדרה ו'  רושמת ירידה של 1% לתשואה של 4% (מח"מ של 4.1 שנים).

במקביל, מניית דיסקונט השקעות  מאבדת היום כ-5%, ובכך משלימה ירידה של 25% מתחילת השנה לשווי של 1.5 מיליארד שקל. זאת בעיקר על רקע ירידה בשווי החברות הציבוריות שבשליטתה, ובראשן חברת הסלולר סלקום , שאיבדה כ-33% על רקע התחרות הגוברת.

אלשטיין הוא גם בעל השליטה והיו"ר של חברת ההחזקות אירסה הארגנטינית, שמניותיה נסחרות בבורסות של בואנוס איירס ושל ניו יורק. מתחילת השנה צנחה המניה בניו יורק בכ-38%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-1.1 מיליארד דולר, בדומה לשווי שבו נסחרה במהלך 2015, וזאת על רקע קריסת הפסו, שפוחת ביותר מ-40% בפחות מחצי שנה, בצל החששות מעוד משבר כלכלי חמור בארגנטינה (מדינה שעברה כמה משברי ענק בעשורים האחרונים).