האימפריאליזם של רגב בא לידי ביטוי גם בספורט | פרשנות

השורה התחתונה של אירועי ה-70' היא כזו: יהיה דוח מבקר המדינה על חריגה מהתקציבים, יהיה ציון לרעה של השימוש שנעשה בכספי ציבור לקידום עצמי • חגיגות ה-70 למדינה שימשו להתערבות כספית באירועי ספורט מסחריים ולקידום שטחי הפרסום של השרה

מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, הארץ
מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, הארץ

מירי רגב, שרת התרבות והספורט, עובדת על הרחבת שטחי האימפריה. האימפריה היא מירי רגב והמטרה היא כיבוש כמה שיותר תחומי חיים ועניין. טקסים ממלכתיים, אירועי ספורט מסחריים ופרטיים, ואולי גם תחרות זמר אירופאית. תרבות וספורט הם הכל, הידעתם?

כך זה קרה: אירוע ספורט מסחרי, של נבחרת ארגנטינה אל מול נבחרת ישראל, ביוזמת חברת קומטק הישראלית וחברת טוראנוס הארגנטינאית, שאמור היה להיערך בחיפה, נשאב לתוך חגיגות ה-70 של המדינה. בשלבים מוקדמים של תכנון האירוע הענק, בכיכובו של ליונל מסי, סיכמה חברת קומטק עם משרד התרבות והספורט על השתתפות חלקית של המדינה בתקציב של מיליון ש"ח (וזאת מתוך מיליונים נוספים שאמור האירוע לעלות).

מי שנתן לרגב דריסת רגב ולו חלקית, לתוך אירוע מסחרי, מצא את עצמו מאותו הרגע מתמודד מול המעורבות המוחלטת שלה בכל דבר ועניין. לפני מספר ימים פרסם טל וולק ב'גלובס' כיצד במשך שבועות ארוכים, אחרי שהחליטו החברות המסחריות שהיעד המתאים ביותר בישראל לעריכת המשחק הוא חיפה, דורש משרד התרבות והספורט שהמשחק יועתק לירושלים.

היגיון מסחרי או ספורטיבי - אין. עריכת האירוע בירושלים מייקרת את ההפקה (ביטוח, שיטור, העדר התאמה של האיצטדיון), אבל בצמרת הליכוד, במקום שפעם שלטו אבירי השוק החופשי, מתערבים ביד גסה בכל דבר ועניין. השוק המסחרי הישראלי הוא חומר ביד היוצר. המטרה היא לחזק את ירושלים, ולשם כך ניתן להשתמש בתקציב משלמי המסים ולהעביר את מסי מחיפה לעיר הבירה, יעלה כמה שיעלה.

אירועי חגיגות ה-70 למדינה תוקצבו ב 108 מיליון ש"ח. ההחלטה של רגב השבוע, להעברת המשחק מחיפה לירושלים תעלה למדינה עוד 2.7 מיליון ש"ח. מתוך ה-108 מיליון ש"ח, חלקים גדולים שימשו להפקת האירוע המרכזי ביום העצמאות וקמפיינים שונים לקידומו. סרטון החגיגות ("יש במה להתגאות") עלה 12 מליון ש"ח, ובמסגרת שלל הקדימונים, השרה רגב דיבררה את הנושא בתשדירי רדיו והופיעה בעצמה בקליפ 'הללויה'.

אפשר כבר לדעת מעכשיו: יהיה דוח מבקר המדינה על חריגה מתקציבי חגיגות ה-70, יהיה ציון לרעה של השימוש שנעשה בכספי ציבור לקידום עצמי. חגיגות ה-70 למדינה שימשו להתערבות כספית באירועי ספורט מסחריים ולקידום שטחי הפרסום של השרה.