סכסוך עבודה בנמל אשדוד; ההסתדרות: רוצים לסגור את הנמל

זאת מתאריך 12 ליוני • העילה הרשמית להכרזת הסכסוך היא החלטה על הקמת שכונת מגורים בקרבת הנמל, החלטה אשר לטענת ההסתדרות יש לה "השלכות הרסניות על נתח משמעותי מפעילות הנמל השוטפת ומכאן שהיא תביא לפגיעה בתנאי העבודה, בזכויות העובדים ובבטחונם התעסוקתי"

כלי רכב בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי
כלי רכב בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות מודיעה על סכסוך עבודה בנמל אשדוד. במכתב ששיגר היום (ב') יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, למנכ"ל נמל אשדוד, איציק בלומנטל, מודיע אדרי על הכרזת הסכסוך, צעד שמשמעותו כי החל מה-12 ליוני יוכלו עובדי הנמל לנקוט צעדים ארגוניים עד השבתה מלאה של העבודה בנמל. 

העילה הרשמית להכרזת הסכסוך היא החלטה על הקמת שכונת מגורים בקרבת הנמל, החלטה אשר לטענת ההסתדרות יש לה "השלכות הרסניות על נתח משמעותי מפעילות הנמל השוטפת ומכאן שהיא תביא לפגיעה בתנאי העבודה, בזכויות העובדים ובבטחונם התעסוקתי". גורמים בהסתדרות אמרו ל"גלובס" כי משמעות ההכרזה היא צעד ראשון בדרך לסגירת הנמל.

נזכיר כי רק לאחרונה חודשה העבודה בנמל אשדוד בהוראת בית הדין הארצי לעבודה, זאת לאחר שעובדי נמל אשדוד וחיפה השביתו במפתיע את העבודה בנמלים.

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "החברה תומכת בהמשך פיתוחה ושגשוגה של העיר אשדוד לטובת כלל תושביה. יחד עם זאת החברה הגישה התנגדותה לתוכנית ותמ"ל בהליכים הקבועים לכך בדין בשים לב למאפייני השכונה ואופי העבודה התפעולית של הנמל. מכל מקום אין בהחלטת הממשלה ובתוכנית לבנית יחידות דיור בסמיכות לנמל כדי להוות עילה לסכסוך עבודה".

צביקה שכטרמן, מנכ"ל מספנות ישראל, מסר בתגובה: "הנה מסתמנת עוד שביתה בפתח, שעליה המשק יהיה זה שישלם בהון-עתק שירד לטמיון עקב שביתות ונמלים סגורים. הגיע הזמן שמדינה תשיב לבג"צ על הסרת מגבלת הפעילות של נמל מספנות ישראל, שהוטלה על הנמל לפני 13 לשנה ושכיום אין שום סיבה או הצדקה לקיומה לא עלינו ולא בכלל ."