תוכנית ל-2700 יחידות דיור חדשות בצפון אילת אושרה להפקדה

במסגרת התוכנית תיבנה שכונת מגורים חדשה בצפון העיר אילת • התוכנית מציעה בינוי של צמודי קרקע ומגרשים לבניה עצמית לצד בנייה רוויה משולבת עם תעסוקה ומסחר

שדה התעופה באילת / צילום: שלומי יוסף
שדה התעופה באילת / צילום: שלומי יוסף

עוד שכונה חדשה בעיר אילת. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז דרום אישרה היום (ב') להפקדה תוכנית לשכונת מגורים חדשה בצפון העיר אילת. מדובר במתחם שזכה לכינוי 'שכונת הגולף' שכולל 2,700 יחידות דיור. התוכנית מציעה בינוי של צמודי קרקע ומגרשים לבניה עצמית (בנה ביתך) לצד בנייה רוויה משולבת עם תעסוקה ומסחר. את התוכנית יזם משרד הבינוי והשיכון.

שם המתחם, 'שכונת הגולף', נובע מכך שהתוכנית תאפשר גם הקמת פארק גולף בתחומה. עוד על פי התוכנית, היא תייצר המשך לשדרות התמרים לכיוון צפון והיא כוללת גם ציר תנועה נוסף בגבולה המזרחי, ודרך המחברת את החלק הדרומי עם החלק הצפוני. במערב התכנית, מתוכננות שתי דרכים נוספות, וביניהן מתוכננת טיילת להולכי רגל.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר היום כי: "התכנית מעגנת בתוכה אפשרות לפיתוח מוקד ארכיאולוגי חדש בפוליגון הקרוי 'העפיפון'. התכנית כוללת טיילת, נקודות תצפית, וכן על שפת נחל הרודד מוצעות אטרקציות תיירותיות. עוד בתכנית, יורחב שטח פארק הנחל הצומח הקיים בגבולו הדרומי של האתר, תוסדר מערכת ניקוז ותשולב בפיתוח לימנים (שתילת עצים ייחודית לאזור הדרום) ועוד".

נציין כי התוכנית שאושרה להפקדה היום מצטרפת לעוד מספר תוכניות המקודמות בעיר או שקיבלו מתן תוקף לאחרונה. בין היתר מדובר בתוכנית על שטח שדה התעופה שאמור להתפנות לבניית אלפי יחידות דיור, שטחי מסחר תעסוקה ומלונאות. בנוסף, מפותחות נכון להיום שכונות שחמון 11 ושחמון 2 באזור אחר בעיר ושתי תב"עות נוספות לבנייה כ-2000 יחידות דיור מקודמות במקביל.