שו"ב גייסה 450 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח למוסדיים

מניית קבוצת התשתיות והנדל"ן ממשיכה במומנטום שלילי וכבר איבדה 40% בשנה האחרונה

יום לאחר שפרסמה דוחות חלשים לרבעון הראשון של 2018 מגייסת שיכון ובינוי (שו"ב) כ-450 מיליון שקל באמצעות הרחבה של אג"ח מסדרה 8 שלה (צמודת מדד במח"מ של כ-6.7 שנים) בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים. את ההנפקה הובילו ברק קפיטל חיתום ורוסאריו.

שו"ב הנפיקה את האג"ח לחברות ביטוח וגמל במחיר של 99.8 אג' ליחידה, הנחה של כ-1% על מחירה בבורסה. לאחר ההרחבה יגיע היקף הסדרה לכ-1.75 מיליארד שקל. האג"ח מדורגת A על-ידי S P מעלות (בתחזית שלילית) ודירוג A2 באופק שלילי על-ידי מידרוג. בעקבות ההנפקה יגדל ההיקף החוב המצטבר של שו"ב לבעלי האג"ח שלה (לחברה יש בבורסה 5 סדרות, 4-8) לכ-4.5 מיליארד שקל. בנוסף, לחברה יש גם חובות לטווח ארוך בהיקף של כ-2.6 מיליארד שקל לבנקים.

בדרך למימוש הפעילות בחו"ל

שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, עוברת שנה לא קלה, בעיקר עקב חקירה המתנהלת בנוגע למתן שוחד לכאורה של בכירים ב-SBI (סולל בונה בינלאומי) באפריקה, במסגרתה נעצרו כמה מבכירי החברה. זאת ועוד, בשל החקירה נאלצה שו"ב להפקיד סכום של כ-250 מיליון שקל בקרן חילוט, שניתן על מנת לשחרר חשבונות של SBI לצורך המשך פעילותה השוטפת.

אתמול דיווחה שו"ב על כוונתה לממש את פעילותה הבינלאומית (או חלק ממנה) והציגה ירידה חדה של 28% בהכנסות ברבעון הראשון השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-1.35 מיליארד שקל. השורה התפעולית הצביעה על צניחה של 77.6% ברווח לרמה של כ-45 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה שו"ב נפילה של 78% ברווח הנקי לרמה של כ-17 מיליון שקל.

מניית שו"ב רשמה אתמול ירידה של 2% בעקבות הדוחות והיום צנחה בעוד 4%. שווי השוק של החברה עומד על כ-2.2 מיליארד שקל לאחר ירידה של קרוב ל-40% במניה בשנה האחרונה.