לא רק הפרימיום: עלייה של 10% במוצרי נייר בקימברלי-קלארק

ההתייקרות מתייחסת למותגים לילי, מולט וניקול, ולפי הערכות העלייה במחיר לצרכן תנוע בין 9%-12% • הסיבה למהלך, לפי קימברלי-קלארק: עלייה במחירי חומרי הגלם ובראשם עלייה מתמשכת של כ-50% במחיר התאית

נייר טואלט "טישו" קלינקס, קימברלי קלארק / תמונה: שאטרסטוק
נייר טואלט "טישו" קלינקס, קימברלי קלארק / תמונה: שאטרסטוק

יצרנית מוצרי הטואלטיקה קימברלי-קלארק הודיעה לרשתות השיווק על התייקרות מחירי הנייר בכל מוצריה, וזאת בשיעור של כ-10%. ההתייקרות לצרכן תורגש בכיס כבר ביום שישי הקרוב, והיא מתייחסת למותגים המרכזיים של החברה: לילי, מולט וניקול. לפי הערכות של קמעונאים, ההתייקרות במחיר לצרכן תנוע בין 9% ל-12% בממוצע.

משיחות עם קמעונאים עולה כי מדובר בהתייקרות ראשונה של מוצרי החברה מאז ימי המחאה החברתית ב-2011.

ומדוע מבצעת קימברלי-קלארק את העלאת המחירים? לטענת החברה, ההתייקרות מתבצעת עקב עלייה במחירים של חומרי הגלם ובראשם עלייה מתמשכת של כ-50% במחיר התאית, שהחלה בחודש ינואר 2018 ולא נעצרת. כלל הלקוחות הגדולים בשוק כבר אישרו את העלייה לחודש יוני.

עם זאת, לפי נתוני סטורנקסט, נתח השוק הכספי של קימברלי-קלארק מכלל שוק מוצרי הצריכה עמד בתום השליש הראשון של 2018 על 2.4%, וזאת בזכות עלייה של 0.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, כלל קטגוריית מוצרי הנייר עלתה בשיעור של 3.4% בשליש הראשון, וזאת ביחס לשליש הראשון ב-2018.

ואולם, הגידול במכירות הכספיות מאפיין את כל השוק. כלל שוק מוצרי הצריכה רשם גידול כספי של קרוב ל-3% בשליש הראשון של השנה, שמהווה תוספת של כ-284 מיליון שקל במכירות כספיות. לא רק הגידול מאפיין את השוק כולו, כי אם גם ההתייקרות. כך, מדד המחירים של סטורנקסט מצביע על התייקרות בשיעור של 0.7 נקודות, שעד היום הוסבר באמצעות מעבר למוצרי פרימיום, אך במקרה של קימברלי-קלארק, מדובר דווקא בהתייקרות של מוצרי צריכה בסיסיים.

מקימברלי-קלארק ישראל נמסר: "קימברלי-קלארק מחויבת להציע לצרכניה את המוצרים הטובים ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר. בשל עלייה יוצאת דופן ומתמשכת בעלות חומרי הגלם בכל העולם - ובפרט תאית, הרכיב המרכזי במוצרי הנייר שלנו - אנו נאלצים לבצע עדכון במחיר המכירה לקמעונאים במותגי הנייר. בשלושת המותגים המרכזיים (לילי, מולט, ניקול) השארנו מוצר גליל כפול ללא שינוי מחיר לקמעונאי.

"ברצוננו להדגיש כי גם לאחר עדכון מחיר המכירה לקמעונאים, קימברלי-קלארק עדיין סופגת את מרבית העלייה בעלות חומרי הגלם. עדכון זה ייושם ביוני 2018. המחיר הסופי לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאי בלבד".