חברת הפינטק האמריקאית לנדבאזז גייסה 30 מיליון דולר

החברה מספקת הלוואות לרכב לחסרי היסטוריית אשראי בארה"ב • המודל של לנדבאזז מאפשר לה להעריך את סיכון האשראי של צרכנים בעלי היסטוריית אשראי מצומצמת בארה״ב שלרוב אינם מקבלים שירות מבנקים אמריקאים

כלי רכב / צילום: שאטרסטוק
כלי רכב / צילום: שאטרסטוק

חברת הפינטק האמריקאית לנדבאזז (Lendbuzz), המספקת הלוואות לרכב לחסרי היסטוריית אשראי בארה"ב, הודיעה היום (ד') על גיוס 30 מיליון דולר בחוב ובהון עצמי. את הגיוס הובילו בנק הפועלים באמצעות BHI, Viola Credit ו-ConnectOne Bank.

המודל של לנדבאזז מאפשר לה להעריך את סיכון האשראי של צרכנים בעלי היסטוריית אשראי מצומצמת בארה״ב שלרוב אינם מקבלים שירות מבנקים אמריקאים, כגון מהגרים וסטודנטים זרים. מעריכה את הסיכון שבמתן הלוואות ללקוחות ומספקת להם הלוואה לצורך רכישת רכב בארצות הברית. החברה משתפת פעולה עם סוכנויות רכב שונות.

השירות, שהושק ב-2016, משתמש בטכנולוגיית למידת מכונה כדי לנתח נתונים כמו רקע השכלתי, היסטוריה תעסוקתית ובנקאית במדינת המוצא של המבקש, וחוזה את פוטנציאל ההשתכרות שלו, תוך שימוש בנתונים פומביים מהרשת, דוגמאת פרופיל הלינקדאין שלו, ומידע פרטי אודות חשבון הנק, אשר המבקש מאשר לה גישה אליו. האלגוריתם שפיתחו עוד ב-MIT, מעניק למבקש ציון על בסיס הקטגוריות הללו. לבסוף, הם מעניקים הלוואות של עד 40 אלף דולר, שמקורן במשקיעים פרטיים.

לדברי אמיתי קלמר, מנכ"ל החברה, "הגיוס יאפשר לנו להאיץ את צמיחת הפלטפורמה למימון רכב שאנו מציעים, רבים מן הלקוחות שלנו, ובכלל זה סטודנטים זרים ועובדים שעשו רילוקיישן לארה״ב, הנם בעלי השכלה ופוטנציאל הכנסה גבוה, אך אין להם היסטוריית אשראי בארה"ב". בחברה מספרים כי לפי הערכות שונות, חיים בארה"ב למעלה מ-43 מיליון אזרחים ותושבים שאינם נולדו במדינה, מתוכם 27 מיליון עובדים בארה"ב. לדבריהם, לנדבאזז שואפת לנצל את הפוטנציאל הגבוה של שוק זה.

לנדבאזז נוסדה ב-2015 על ידי השותפים אמיתי קלמר, המכהן היום כמנכ"ל, ודן רביב, המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות. קלמר עבד בעבר בקבוצת ההשקעות בטכנולוגיה של דויטשה בנק בבוסטון. רביב הוא בעל דוקטורט במדעי המחשב מהטכניון ועבד כחוקר פוסט-דוקטורט ב-MIT.השניים הכירו בלימודיהם ב-MIT, והחלו לפתח אז את החברה. הרעיון לספק הלוואות לסטודנטים זרים, השניים סיפרו, הגיע מתוך נסיונם האישי בהגישרה לארה"ב, וחיים במדינה ללא היסטוריית אשראי.

תעודת זהות

הקמה: 2015

מייסדים: אמיתי קלמר (מנכ"ל) ודן רביב (9כסמנכ"ל טכנולוגיות).

סה"כ גיוסים: 45 מיליון דולר

לחברה 16 עובדים, במטה החברה בבוסטון, ארה"ב.

לחברה אין פעילות בישראל.

משקיעות בולטות: בנק הפועלים באמצעות BHI, Viola Credit, ConnectOne Bank ו- GCP Capital.