גיוס הון | בלעדי

סייברינט הישראלית השלימה סבב גיוס של 18 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן ויולה Growth, שחלקה בגיוס היה 12 מיליון דולר • בסך-הכול גייסה החברה 28 מיליון דולר בשני סבבים

צילום / שאטרסטוק
צילום / שאטרסטוק

חברת סייברינט (Cyberint), המפתחת מוצרי סייבר בתחומי המודיעין ואבטחת הסייבר, השלימה סבב גיוס של 18 מיליון דולר בהובלת קרן ויולה Growth, שחלקה בסבב עומד על כ-12 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס" ממקור המקורב לעסקה.

טכנולוגיית הדגל של החברה נקראת ארגוס, ועל בסיסה החברה מספקת שני שירותים עיקריים: האחד, שכבה מודיעינית שמספקת תובנות בנוגע להתקפות אפשריות בזמן אמת. והשני, הגנה על נכסי האונליין של הארגון, ניהול שלהם ושל עמדות האבטחה שלהם, וכן מתן מענה לבעיות אבטחה בזמן אמת. את המידע שנסרק, המערכת מעבירה ניתוח שמאפשר לה לזהות מתקפות פוטנציאליות לפני שהן מתרחשות, ולנקוט בפעולות מניעה מבעוד מועד.

סייברינט נוסדה ב-2010 על ידי איתי ינובסקי ורז אלון. ינובסקי מכהן כסמנכ"ל אסטרטגיות ולשני האחרונים אין כיום תפקיד בחברה. מנכ"ל החברה הוא אמיר אופק, אשר היה קצין מודיעין בשירותו הצבאי, ועבד בעברו באלביט מערכות ובאמדוקס.

בשנת 2014, החברה גייסה סבב A בגודה 10 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, בינהם יוצאי אמדוקס, דב בהרב, אבי נאור ומריו סגל, וכן מהיזם הסדרתי זהר זיספאל. לסייברינט מאות לקוחות ברחבי העולם, כולל מוסדות פיננסיים, חברות קמעונות, וחברות טלקום, בינהם חברת אסוס, בנק האיים הפיליפינים, טלפוניקה, נייס, וויקס ופלייטיקה.

בשיחה עם "גלובס" סיפר אמיר אופק, מנכ"ל החברה, כי סייברינט אמנם הייתה בשנים האחרונות מתחת לרדאר, אך צמחה בעשרות אחוזים: "עבדנו מאוד צמוד עם לקוחות וגדלנו בקרוב למאה אחוז בשנתיים האחרונות. אנחנו בעיקר עובדים עם חברות שהן אונליין דריבן. אנחנו לא פונים לשווקים בטחוניים, אלא ללקוחות שיש להם נוכחות דיגיטל משמעותית. אנחנו מבינים שהעולם הולך לדיגיטל ואנחנו נמצאים כאן כדי לעזור לחברות לעשות את הטרנספורמציה הזאת".

סייברינט מקווה להפוך לחברה גדולה, "כזאת שתשפיע על תעשיית הסייבר בעולם", אמר אופק. "יכול להיות שזה נשמע יומרני אבל אני מאמין שנצליח, כי חברות אחרות מאוד ממוקדות במוצר אחד, שנותן פתרון טוב לבעייה מסויימת, ואנחנו נותנים פלטפורמה רחבה בעולם ה"דיטקשין, מנג' וריספונס", עולם שצומח במהירות. אם פעם רוב החברות בתחום הסייבר התמקדו בבניית חומה, היום מבינים שמה שיותר חשוב זה לדעת לנטר את הסיכון בזמן ולהגיב כמה שיותר מהר. אנחנו מסתכלים בעיניים של תוקף על נכסי האונליין של הארגון, ומחפשים פעילות חשודה. אנחנו מיידעים את הלקוח על פעילות שאותרה, וכזאת שרלוונטית ללקוח הספציפי. הרבה פעמים אנחנו גם מציעים ללקוח את התגובה האפשרית, בצורה אוטומטית או דרך המומחים שלנו. אנחנו מתכוונים להשקיע יותר ויותר באוטומציה של תגובה".

לדברי אופק, כספי ההשקעה ישמשו את החברה להרחבת פעילותה בשוק האמריקאי, באסיה ובאנגליה. צוות הפיתוח בארץ צפוי לגדול לכ-100 עובדים.

Cyberint (סייברינט)

שנת הקמה: 2010

מייסדים: רז אלון ואיתי ינובסקי 

סה"כ גיוסים: 28 מיליון דולר, בשני סבבים.

משקיעים מרכזיים: קרן ויולה Growth, זהר זיסאפל, דב בהרב, אבי נאור ומריו סגל

עובדים: לחברה קרוב למאה עובדים, מתוכם 70 בארץ.

מיקום: פתח תקווה, לונדון, סינגפור, ניו יורק ופנמה.