בנק לאומי | בלעדי

לאומי ולאומי קארד: עמלת דמי כרטיס האשראי תעלה

העלאת העמלות נעשית בכדי לפצות את את החברות על שינויים רגולטוריים המתבצעים בענף, ובראשם הירידה הצפויה בעמלה הצולבת, שצפויה להביא להמשך השחיקה בהכנסות לאומי קארד מעמלות סליקת בתי העסק

לאומי קארד / צילום מסך
לאומי קארד / צילום מסך

בנק לאומי ולאומי קארד ייקרו את עמלות דמי כרטיס האשראי החל מחודש אוגוסט - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי החל מחודש יולי יתייקרו שתי עמלות לבתי העסק הסולקים דרך לאומי קארד. 

העלאת העמלות נעשית בכדי לפצות את את החברות על שינויים רגולטוריים המתבצעים בענף, ובראשם הירידה הצפויה בעמלה הצולבת, שצפויה להביא להמשך השחיקה בהכנסות לאומי קארד מעמלות סליקת בתי העסק. בנוסף לכך, לאומי קארד מתמודדת עם מכה לא פשוטה בדמות אובדן המועדון המשותף והמצליח שהיה לה עם רשת שופרסל לטובת כאל.

נציין כי גם לאחר העלאת העמלות, יגבו לאומי ולאומי קארד עמלות ברמה הדומה למתחרותיהן, ובלא מעט מקרים אף נמוכה מהענף.

כיום גובה לאומי עמלת דמי כרטיס של 13.9 שקל על כל סוגי כרטיסי האשראי. כעת הוא מעלה את העמלה באופן מדורג לפי סוג הכרטיס. כך למשל, העמלה לכרטיס אשראי מקומי תעמוד על 14 שקל, ובכרטיס פלטינה היא תגיע ל-21 שקל. עם זאת, יוענקו הנחות המגיעות עד לפטור מלא מהעמלה, בכפוף להיקף השימוש החודשי בכרטיס.

במקביל להעלאת עמלות כרטיסי האשראי, לאומי גם צפוי לתת "סוכריה" ללקוחותיו בדמות ביטול 3 עמלות: עמלת דוחות ללקוח הכרוכה באיסוף מידע ועמלות איתור חשבונות ואיתור מסמכים. בכך מצטרף הבנק לבנק הפועלים שביצע מהלך דומה בשנה שעברה. בנוסף מפחית לאומי את העמלה בגין ערבות המגובה בפיקדון מ-2% ל-1.8% (עמלת המינימום בסעיף זה תרד מ-260 שקל ל-234 שקל).

בתוך כך, לאומי קארד מעלה עמלות בכרטיסים החוץ-בנקאיים. כיום עומדת העמלה על 12.9 שקל בכל הכרטיסים (למעט פלטינה ביזנס ששם עומדת העמלה על 14.9 שקל). העמלה תישאר ללא שינוי בכרטיס הרגיל (קלאסיק), אך תעלה ל-15.9-19.9 שקל ביתר הכרטיסים (בינלאומי, זהב וכדומה). לאומי קארד החלה אשתקד גם להפיץ את כרטיסיה גם בבנק מזרחי-טפחות, אך שם העמלות יישארו ללא שינוי.

במקביל לכך, לאומי קארד מבצעת שינוי גם בעמלות לבתי עסק. ראשית, החברה לא גבתה עד היום עמלת החזר חיוב מבתי עסק (עמלה הנגבית במקרה שלקוח הכחיש קיום עסקה, ונמצא שהוא צודק). כעת היא תגבה עמלה של 29 שקל בעסקאות עד 100 שקל ועמלה של 49 שקל על עסקאות בהיקף גבוה יותר. לשם השוואה, ישראכרט וכאל גובות 59 ו-50 שקל בהתאמה בגין פעולה זו.

כמו כן, לאומי קארד מייקרת את עמלת ביטול עסקה, שתעלה מ-5.4 שקלים ל-8.9 שקלים אם תבוצע בערוץ ישיר, ומ-5.9 שקלים ל-9.9 שקלים אם תבוצע באמצעות פקיד. בצד ההקלות תעניק לאומי קארד פטור מאיתור והפקת מסמכים לבתי עסק שיתבצעו בערוצים הישירים.