נחמיאס-ורבין לנתניהו: הכרז על עוטף עזה כאזור מוכה אסון

לאור ריבוי השריפות סביב היישובים והקיבוצים בעוטף עזה, ח"כ איילת נחמיאס-ורבין פנתה לראש הממשלה בבקשה להכריז על העוטף כאזור מוכה אסון כדי לסייע לתושבי המקום

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין / צילום: איל יצהר
ח"כ איילת נחמיאס-ורבין / צילום: איל יצהר

לאור ריבוי השריפות סביב היישובים והקיבוצים כרמיה, ניר-עם, כיסופים, גבים ובארי, פנתה היום (א') ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להכריז על עוטף עזה כאזור מוכה אסון. לדבריה, לפי ההערכות נשרפו עד היום כ-25 אלף דונם של שטחים חלקאיים, לרבות שדות חיטה ושמורות טבע. "זה מקביל לשטחן של גבעתיים ורמת-גן גם יחד", כתבה ח"כ נחמיאס-ורבין.

עוד מציינת נחמיאס-ורבין כי למרות ששר האוצר משה כחלון הפעיל את מס רכוש כדי לסייע לתושבי האזור, התושבים אומרים שהפעולות שנעשו עד כה הן מוגבלות ומדודות. "מדובר במיטב האזרחים הישראלים אשר בגופם ובגפם מגנים על חזית הדרום מערבית מזה 17 שנים. העוטף הוא החזית ותושביו הם הלוחמים", אמרה חברת הכנסת.

מאז חודש מארס, כאשר החלו הפגנות וצעדות שבועיות של פלסטינים לעבר הגדר המקיפה את עזה, מיירטים תושבי עזה חומרי תבערה על גבי רכיבים קלי-משקל. הם זכו בציבור לשם "עפיפוני התבערה", אך המינוח אינו מתאר את גודל האיום ואת תוצאותיו האיומות, כולל יותר מ-260 שריפות תוך כחודשיים. משרד החקלאות הציע לחקלאים לקצור את שדות החיטה לפני זמן ההבשלה מחשש שהדליקות יכלו את כל התבואה. סכום הפיצוי המוצע על-ידי המדינה הוא של כ-60 שקל לדונם.