נתניהו ייצא מחר לסבב פגישות מדיניות באירופה

את הסבב תפתח פגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ובהמשך השבוע ייפגש נתניהו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי • נתניהו ימשיך ככל הנראה לנסות ולשכנע את כל אחד מן השלושה להצטרף לארה״ב בביטול ו/או תיקון משמעותי להסכם הגרעין עם איראן

בנימין נתניהו ואנגלה מרקל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בנימין נתניהו ואנגלה מרקל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מחר (ב') ייצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לסבב פגישות מדיניות באירופה. את הסבב תפתח פגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ובהמשך השבוע ייפגש נתניהו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. פגישותיו האישיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עמיתיו באירופה הפכו תכופות בשנתיים האחרונות. בחצי השנה האחרונה הוא כבר פגש אישית את מיי, כאשר נסע אליה ללונדון בנובמבר 2017, הגיע לארמון האליזה לפגישה עם מקרון בדצמבר 2017 ונפגש עם מרקל בדאבוס בראשית 2018. הוא גם מרבה לשוחח בטלפון עם השלושה.

נתניהו ימשיך ככל הנראה לנסות ולשכנע את כל אחד מן השלושה להצטרף לארה״ב בביטול ו/או תיקון משמעותי להסכם הגרעין עם איראן. זאת על אף שמיי, מקרון ומרקל סירבו למספר רב של בקשות מן הסוג הזה של נתניהו. 

נתניהו, מן הצד שלו, לא מרים ידיים. החל ממחר תתקיימנה פגישות ארבע עיניים, להבדיל משיחות הטלפון, בינו לבין כל אחד מהם כדי לשכנע שהנזק והאיום של איראן על ישראל, אך גם על אירופה ועל מדינות אחרות באזור המזרח התיכון הוא רב ומשמעותי. 

הפעם נתניהו עשוי להיות בעל מעמד חזק יותר מאשר בניסיונות השכנוע הקודמים שלו, שכן הפעם הוא הצליח להוכיח גם עליונות צבאית, תוך קבלת גיבוי גם מן הנשיא ולדימיר פוטין, אשר לצידו צעד נתניהו באירועי יום הניצחון במוסקבה רק לאחרונה.

שרשרת ההצלחות של נתניהו: ביטול הסכם הגרעין, התיאום המוחלט עם טראמפ, ההישג של המוסד בתוך טהרן, הקרבה לפוטין, התקפות חיל האוויר בתוך שטח סוריה והתחלת נסיגת כוחות משמרות המהפכה מתוך סוריה - לא נעלמו מעיניהם של מיי, מקרון ומרקל.