עפיפוני התבערה: שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר בשדרות

(עדכונים שוטפים) - עפיפון תבערה מרצועת עזה הצית שריפה בשדה חיטה מול המכללה • שריפות נוספות פרצו סמוך לניר עם ובנתיב העשרה שבצפון הנגב • ארדן בשדרות: "משלחי העפיפונים ומפקדי החמאס צריכים להיות יעד לסיכולים" • ראשי רשויות פנו לממשלה בבקשה לקדם תכנית פיתוח ליישובי העוטף

השריפה במכללת ספיר בעקבות טרור העפיפונים / צילום: נועם נרקיס
השריפה במכללת ספיר בעקבות טרור העפיפונים / צילום: נועם נרקיס

שריפה פרצה היום (ג') בשדה חיטה גדול מול מכללת ספיר בשדרות. צוותי כיבוי נשלחו למקום והשיגו שליטה על האש. הדליקה ככל הנראה נגרמה כתוצאה מעפיפון תבערה. בנוסף לכך, שריפה נוספת פרצה בשטחים הסמוכים לניר עם שבעוטף עזה כתוצאה מעפיפון תבערה ומוקדם יותר היום התחוללה שריפה נוספת בנתיב העשרה שבצפון-מערב הנגב.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בפתיחת המוקד העירוני של המשטרה בשדרות כי "לאור העובדה שחמאס הוא זה שמאפשר את הירי ואת שליחת העפיפונים, צריכים לחזור לסיכולים הממוקדים. משלחי העפיפונים ומפקדי החמאס צריכים להיות יעד לסיכולים".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר היום בביקור בשדרות כי לתושבי האזור מגיע גיבוי מלא. "אם היו נופלים עפיפונים בירושלים - כל הממשלה הייתה עוסקת בזה", אמר לפיד. "הבעיה של הממשלה שאיש לא יודע מה המדיניות שלה". הפתרון לדבריו הוא "תמיכה מול פירוז - מדיניות שהולמת בחמאס מצד אחד ומעניקה תמיכה הומניטארית מהצד השני". לדבריו, "ראש הממשלה נוסע בעולם בעניין הגרעין האיראני ואני תומך בו, אבל צריך לתמוך גם בעוטף עזה".

השבוע פנו חמישה ראשי רשויות מקומיות בעוטף עזה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי בבקשה לקדם תכנית פיתוח שתאפשר ליישובים להתפתח. זאת, בין היתר בצל המתיחות הביטחונית שכוללת את טרור העפיפונים ואת ירי ה רקטות מהרצועה. "בסוף השבוע שעבר וכן בליל אמש, נחתו ביישובי העוטף קרוב ל-200 פצצות מרגמה וקסאמים שהיוו תזכורת כואבת להיותו של אזור עוטף עזה נתון לניהול שגרת חיים שברירית ומורכבת, תחת איום מתמיד על חיי התושבים", ציינו ראשי הרשויות.

אתמול הציג שר הביטחון אביגדור ליברמן נתונים על אודות היקף תופעת עפיפוני התבערה. "עד היום שוגרו 600 עפיפונים, 400 מתוכם הצלחנו ליירט באמצעים טכנולוגיים", אמר. לדבריו, 200 העפיפונים שהגיעו לשטח ישראל גרמו ל-198 שריפות שכילו כ-9,000 דונם.

ליברמן איים שישראל "תסגור חשבון עם חמאס ועם הג'יהאד האסלאמי". לדבריו, "אנחנו לא מוכנים לקבל את שגרת העפיפונים ולא מהומות על הגדר או ניסיונות לפרוץ אותה ולגרום נזקים לעבודות או לשטח בריבונותנו ולכן נפעל בהתאם".

שלוש שריפות פרצו אתמול ביער בארי שבעוטף עזה כתוצאה מעפיפוני תבערה שנשלחו מהרצועה ובנוסף, השתוללו שריפות בקיבוץ ניר עם וסמוך למכללת ספיר. הרכבת מתל-אביב לשדרות עצרה באשקלון בשל השריפות, ולנוסעים נאמר כי הרכבת תתעכב.