המגדל הגבוה בישראל אושר סופית: 100 קומות על גבול ת"א-ר"ג

הוועדה המחוזית דחתה את ההתנגדויות ואישרה את התוכנית שיזמה עיריית תל-אביב על קרקע בגבול תל-אביב, גבעתיים ורמת-גן • על הקרקע יוקם מגדל בן 100 קומות למטרת משרדים ומלונאות • העירייה צפויה לצאת בקרוב במכרז לשיווק הקרקע

מגדל בין ערים / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
מגדל בין ערים / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

אושר מגדל המשרדים הגבוה בישראל: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב שבמינהל התכנון, החליטה היום (ג') לדחות את ההתנגדויות ולאשר סופית את התוכנית להקמת "מגדל בין ערים" - המגדל הגבוה ביותר בישראל שיתנשא לגובה של 100 קומות. מדובר בקרקע בבעלות עיריית תל-אביב, הממוקמת בלב אזור התעסוקה המטרופוליני, בין הרחובות שפע טל - גבעתיים, ז'בוטינסקי - רמת-גן ורמפת היציאה מנתיבי איילון (מחלף ארלוזורוב), ובסמוך לתחנת רכבת סבידור ותחנת הקו האדום של הרכבת הקלה.

התוכנית קובעת זכויות בהיקף של כ-120 אלף מ"ר שטחים עיקריים למשרדים, מלונאות, מסחר, ושטחים ציבוריים. בנוסף למגדל ייבנו בצמוד אליו שני מבני ציבור בני 6 קומות שאת השימושים בהם תקבע עיריית תל-אביב בעתיד.

על פי הערכות, עיריית תל-אביב תצא בקרוב במכרז לשיווק הקרקע ליזמים. בשל היקפי הפרויקט, והעובדה כי מרבית השימושים בו הם למשרדים ומלונאות, צפויות להתעניין במכרז חברות גדולות עם זיקה למשרדים כמו עזריאלי, אמות, נצבא, וייתכנו גם שיתופי פעולה בין חברות נדל"ן מניב ושחקנים בתחום המלונאות.

לתוכנית הוגשו התנגדויות על ידי תושבים בבניינים קיימים ורוכשי דירות במגדלים שנמצאים בהקמה בערים רמת-גן וגבעתיים. התנגדויות נוספת הוגשו על ידי מהנדס עיריית תל-אביב עודד גבולי ועל ידי חברת נתיבי איילון. הוועדה המחוזית שמעה את ההתנגדויות והחליטה לאשר את התוכנית בכפוף למספר שינויים, בהם הכפלת השטחים למבני ציבור מ-5000 מ"ר ל-10,000 מ"ר, ללא הגדלת סך שטחי הבנייה. שטחים אלו יוכלו לשמש לשירותי חינוך, דת, ספורט, משרדי עירייה, נופש, קהילה, רווחה ובריאות, על פי שיקול דעתה של עיריית תל-אביב, ויוכלו לתת מענה גם לשכונת נחלת יצחק הסמוכה.

בנוסף החליטה הוועדה לחייב את הקמת גשר הולכי הרגל המחבר את המגדל המוצע אל המגדל הסמוך לו מדרום (בתחומי גבעתיים), ולהבטיח את ביצועו של גשר הולכי הרגל לכיוון צפון, מעל רחוב ז'בוטינסקי (רמת-גן). שני הגשרים סומנו בנספחי התכנית המופקדת כאופציה עתידית.

התוכנית, שערכו משרד אמנון שוורץ אדריכלים והאדריכל גיא מילוסלבסקי, שמה גם דגש על פיתוח המרחב הציבורי בין המבנים וכן על תנועת הולכי רגל אל המגרש וממנו במפלסי הרחובות השונים, לרבות מפלס השדרה העירונית סביב האזור המיועד לקירוי האיילון .

יו"ר הוועדה המחוזית, דניאלה פוסק ציינה: "התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי וכפועל יוצא מכך כוללת הקמת מערך גשרים להולכי-רגל. הקמתם תחבר את מרחב מפגש שלוש הערים (גבעתיים רמת-גן ותל-אביב) אל מתחם התחבורה הציבורית המרכזי של המדינה והמטרופולין ".