"התעקשתי לקבל את הקיוביקל הכי גרוע, עבדתי עד 4 בבוקר"

הפורטפוליו של אורן אלעזרא | גיל: 35 תפקיד: מנכ"ל אלבר, העוסקת בליסינג, יבוא, מכירה והשכרת רכב

עו”ד אורן אלעזרא / צילום: איל יצהר
עו”ד אורן אלעזרא / צילום: איל יצהר

אני: חשוב לי להתחבר לעצמי. מנקה דברים לא אמיתיים. שאפתן - לפעמים יותר מדי.

משפחה: מהצד של אמא, יזדים מפרס. סבא עסק במסחר. הוא וסבתא עלו לארץ בנפרד - הוא לאשקלון, היא לקריית מלאכי. הם נפגשו, התחתנו, ילדו ילדים. סבתא נפטרה מסרטן השד בגיל צעיר ואני קרוי אורן על שמה, אירן. רק אחרי שהילדים יצאו מהבית, סבא התחתן שוב. סבא וסבתא מצד אבא עלו לארץ ממרוקו ב-62', כשכבר היו הורים לכמה ילדים מתוך התשעה, ביניהם אבא ודוד שלי, אלי אלעזרא. הם השתקעו במעלות תרשיחא. את רוב הרכוש השאירו מאחור ומה שכן הצליחו להביא בזבזו. סבא עבר משבר. מאיש עשיר הוא הפך לפועל פשוט.

הורים: גדלו באשקלון ולא הכירו, עד שבת-דודה של אבא סיפרה לו על השותפה שלה לחדר בבר אילן, שהיא גם אשקלונית. הם נפגשו, התאהבו והתחתנו. הוא היה איש קבע עד גיל 42, וכשאלי פנה לדרך עצמאית הוא קרא לו לעבוד אhתו. הם התחילו בנדל"ן ואבא היה אחראי על הביצוע. אמא הייתה מורה לספרות, עד שיצאה לשנת שבתון והחליטה ללמוד משפטים. היום יש לה משרד עורכי דין משלה באשקלון והיא מעסיקה עשרה עובדים.

ילדות: גרנו בעתיקות של אשקלון. כשאבא היה בצבא, הוא היה כל יום בבית וכשעבר לעבוד עם אלי, הוא נעלם פתאום והפך לאבא של שבת. כבן הבכור העזיבה שלו השפיעה עליי קשות, מה שלימד אותי הרבה על איזונים עם המשפחה שהקמתי. בכל החופשות מבית הספר הצטרפתי אל אבא. הוא היה מוריד אותי אצל מנהל העבודה והיה אומר לו, "אם הילד לא קרוע בסוף היום, אתה מפוטר". למדתי ברוגוזין, התיכון הדתי היחיד באשקלון, הייתי מדריך של"ח ועשיתי חמש יחידות מתמטיקה, גמרא, אנגלית וביולוגיה, כיתת בנים.

לימודים: אחרי שירות בג'וליס, התחלתי ללמוד משפטים במכללת רמת גן. סיימתי בהצטיינות. את הסטאז' עשיתי בהכשרה ביטוח בדיוק כשאלי רכש אותה. כשהגעתי לשם נתנו לי משרד מהמם עם נוף לים. שאלתי אם זה מה שמתמחים מקבלים ואמרו לי שהם יושבים בקיוביקל. אז התעקשתי לקבל את התא הכי גרוע, וכדי להוכיח את עצמי עבדתי עד ארבע בבוקר.

קרן: אשתי, יש לה תואר ראשון בחינוך, היא לומדת עכשיו משפטים ומנהלת את המשרד של אמא. היינו ידידים טובים בחטיבת הביניים ואחרי הצבא זה ניצת והפכנו לזוג. היא מחזיקה את הבית, חברה טובה. יש לנו שלושה ילדים, אנחנו גרים באשקלון ומפלרטטים כל הזמן עם הרעיון לעבור לתל אביב.

אלי אלעזרא: המנטור שלי, צנוע עם אפס גינונים, אין לו נהג והוא גר באשקלון. כשסיימתי את הלימודים הייתה לי עם אלי שיחה שהוא עושה לכל אחד מבני המשפחה והוא שאל אותי אם אני רוצה להצטרף, להתפתח ולהתפרנס. רציתי מאוד. הוא מינה אותי לעוזר שלו, אחרי שנתיים הפכתי ליועץ של הדירקטוריון, ולאחר מכן ליו"ר חברת אפרידר יוזמה, ואחרי שלוש שנים, בגיל 28, הוא מינה אותי למנכ"ל אלעזרא אחזקות, חברת האחזקות של הקבוצה. ארבע שנים מאתגרות ומלמדות.

אלבר: אחרי שהשגנו את היעדים שהצבנו לעצמנו, ביקשתי לנהל את אלבר, קבוצת רכב שמעסיקה 1,600 עובדים ב-100 אתרים. אנחנו וואן סטופ שופ. מי שרוצה למכור את הרכב שלו יעשה את זה דרך הטרייד אין שלנו, באמצעות חברת המימון שלנו, יקנה ביטוח דרך חברת הביטוח שלנו, יוכל לטפל בו ברשת המוסכים שלנו, שמשתמשת בחלפים שאנחנו מייבאים. זה חוסך זמן ומייצר רמת שירות גבוהה. בנוסף, אנחנו הזכיינים של חברת השכרת הרכב יורופקאר, והיבואנים הרשמיים של הארלי דוידסון בארץ.

אלדן ושלמה סיקסט: מתחרים ראויים.

פנאי: כמעט לא קיים והמעט שיש נסוב סביב המשפחה.

תפיסת עתיד: להמשיך להוביל את תחום הרכב ולהשלים מה שהתחלתי.